تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۴۱۴۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲ هزار و ۴۵۵ کارگر برای برقراری بیمه بیکاری به اجتماعی معرفی شدند

می متالز - مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از برقراری بیمه بیکاری برای یک هزار و ۷۰۸ کارگر آسیب دیده از سیل خبرداد و گفت: مقرری بیمه بیکاری کارگران سیل زده، خارج از تشریفات اداری و در چارچوب قانون برقرار می‌شود.
۲ هزار و ۴۵۵ کارگر برای برقراری بیمه بیکاری به اجتماعی معرفی شدند

به گزارش می متالز، سیل اخیر خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی مستقر برخی از شهرستان وارد کرد و باعث تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری تعداد زیادی از شاغلین شد.

وی افزود: این اداره کل بر اساس وظیفه‌مندی و اجرای قوانین حمایتی خود از کارگران، در کنار سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان، به منظور کاستن و التیام آسیب‌های روحی و روانی وارده به سیل زدگان و بازگرداندن به روال عادی زندگی، درچارچوب قانون و خارج از سایر تشریفات معمول اداری، با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری کارگران بیمه شده خسارت دیده، اقدام کرد.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، افزود: ۲۲۴ واحد شامل ۲ هزار و ۴۵۵ کارگر برای برقراری بیمه بیکاری به شعب تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیمه بیکاری ۱۸۲ واحد به تعداد یک هزار و ۷۰۸ کارگر برقرار شده است.
دنکوب در خصوص آن دسته از کارگران شاغل در واحدهای تولیدی که فاقد بیمه بوده و امکان حمایت از آنان از محل منابع صندوق بیمه بیکاری میسر نشده، گفت: آمار قطعی بیکارشدگان به مراجع ذی صلاح ارسال و به محض حصول نتیجه و ابلاغ به استان، اطلاع رسانی لازم به واجدین شرایط صورت خواهد گرفت.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، تصریح کرد: امیدواریم با برداشته شدن قدم‌های هرچند کوچک و با همت و تلاش مسئولین استانی، افراد و خانواده‌های آسیب دیده از سیل را مورد حمایت‌های مناسب قرار دهیم.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد