تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۴۲۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی دوره ۱۲ ماهه صورت گرفت؛

اختصاص ۲ هزار و ۴۴۶ ریال "وبملت" به ازای هر سهم

می متالز - بانک ملت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۲ هزار و ۴۴۶ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش یک هزار و ۹۷۳ درصدی را نشان می دهد.
اختصاص ۲ هزار و ۴۴۶ ریال "وبملت" به ازای هر سهم

به گزارش می متالز، بانک ملت با سرمایه ۵۰ هزار میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

بانک ملت در دوره یاد شده، مبلغ ۱۲۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۴۴۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل یک هزار و ۹۷۳ درصد افزایش داشته است.

این شرکت بورسی، افزایش ۱۲۵ درصدی درآمدهای غیرمشاع را از جمله دلایل عمده افزایش سود هر سهم نسبت به دوره مالی پیشین ذکر کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۸۱ هزار و ۵۳ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

"وبملت" در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵ هزار و ۹۰۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۱۱۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

بانک ملت در صورت های مالی تلفیقی، سود هر سهم در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را مبلغ ۲ هزار و ۶۴۴ ریال و سود خالص را مبلغ ۱۳۲ هزار و ۲۰۳ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال اعلام کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش، "وبملت" در برآورد خود از تغییرات در نرخ سود تسهیلات اعطایی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ اعلام کرده است در این دوره با توجه به بخشنامه‌های نظارتی بانک مرکزی تغییر محسوسی در نرخ سود تسهیلات مورد انتظار نبوده و ادامه روند گذشته مورد انتظار است.

بانک ملت در برآورد خود از تغییرات در مانده نسهیلات در دوره یاد شده، اعلام کرده است: با توجه به حجم منابع پیش‌بینی شده، رشد مورد انتظار متوسط مصارف نقدی سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۷، .به میزان ۲۴.۴ درصد برآورد می‌شود.

این شرکت بورسی در خصوص سایر برنامه ای با اهمیت شرکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، اعلام کرده است: دارایی و بدهی‌های ارزی به موجب نامه شماره ۹۲۸۴۷/۹۸ مورخ ۲۲ خرداد ۹۸ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نرخ ۷۵ هزار ریال تسعیر شده و مابه التفاوت در حساب سود و زیان ناشی از تسعیر به میزان ۱۲۲ هزار میلیارد ریال سود شناسایی شده است.

عناوین برگزیده