تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۴۲۳۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نقش معادن کوچک در افزایش اشتغال

می متالز - مطالعات نشان می‌دهد که بنگاه‌ها و معادن کوچک و متوسط، نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و کاهش بیکاری ایفا می‌کنند و همبستگی زیادی میان میزان فقر، بیکاری، رفاه اقتصادی، استانداردهای زندگی شهروندی و میزان جنبش و فعالیت SMEهای معدنی نشان می‌دهند.
نقش معادن کوچک در افزایش اشتغال

به گزارش می متالز، معادن کوچک و متوسط بنا بر طبیعت خود، از انعطاف‌پذیری بیشتری در حوزه‌های عملیاتی و بازاریابی برخوردارند.
در بیشتر اقتصادها، SMEها بیشترین نقش را در کارآفرینی و اشتغالزایی ایفا می‌کنند. بنگاه‌های میکرو، کوچک و متوسط بیش از ۹۰درصد بنگاه‌های اقتصادی را در بیشتر اقتصادها در اختیار داشته و بیشترین میزان رشد اشتغال و سهم عمده‌ای در تولید و صادرات صنعتی دارند.
این بنگاه‌های اقتصادی در اتحادیه اروپا، حدود ۹۹ درصد تمام شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند و حدود ۶۵ میلیون نفر از آنها بهره‌مند می‌شوند که ۶۵ درصد گردش مالی در اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است در هر سال، یک میلیون SME جدید در اتحادیه اروپا ایجاد شده است. در چین، SMEها ۷۵ درصد کل اشتغال را تامین می‌کنند و نقش مهمی در حفظ ثبات اجتماعی دارند.
در ایالات متحده حدود ۲۳ میلیون SME وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد نیروی کار خصوصی را به کار می‌گیرند و بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را تولید می‌کنند.
به این ترتیب مشهود است که این دسته از بنگاه‌های اقتصادی چگونه می‌توانند اقتصاد یک کشور را به واسطه اشتغالزایی متاثر کنند.

محمدحسین سادات حسینی خواجوئی / دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت صنعتی

عناوین برگزیده