تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۴۲۶۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تجارت فولاد در عراق

می متالز - بازار فولاد عراق از فعالیت های بازسازی این کشور منتفع خواهد شد.
تجارت فولاد در عراق

به گزارش می متالز، نتظار می رود که بیشتر تقاضای فولاد در عراق از طریق واردات تامین گردد. واردات فولاد عراق از حدود ۱ میلیون تن در سال ۲۰۰۸ به ۴.۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۳ افزایش یافت، اما به تدریج تا پایان سال ۲۰۱۷ به دلیل جنگ بین نیروهای عراقی و داعش، به ۲.۳ میلیون تن کاهش پیدا کرد. پیشبینی می کنیم که بیشترین واردات فولاد از ایران، ترکیه و CIS ادامه پیدا کند.

نرخ فولاد ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه نسبتا پایین است. این موضوع به نفع تامین کنندگان فولاد ایران برای بازارهای صادراتی آنها تا حد امکان میباشد. بعضی از تجارت های فولادی صورت گرفته بین دو کشور نیز به دلیل تحریم های آمریکا بر علیه ایران، از طریق سیستم تبادل [ تهاتر] صورت می گیرد. تولیدکنندگان فولاد عراق نیز ممکن است به علت هزینه های بالای تولید، در واردات مواد اولیه با یکدیگر رقابت نمایند، به ویژه اینکه در سال های آتی نرخ قراضه آهن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

عراق قبلا تعرفه‌های وارداتی برای فولاد و سایر مصالح ساختمانی مانند سیمان از ایران را برای محافظت از تولیدکنندگان داخلی خود افزایش داده است. این به نوعی افزایش قیمت کالای وارداتی برای این کشور نیز به حساب می‌آید. با این حال، با توجه به کنترل های ضعیف مرزی خلیج فارس و همچنین طبقه بندی نامطلوب بالقوه محصولات فولادی، ممکن است وضع این تعرفه ها کمتر موثر واقع گردد.

منبع: معدن ٢٤
عناوین برگزیده