به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه خودروسازان داخلی بیشتر تمایل دارند با فرانسویها همکاری کنند تا شرکتهای کرهای و ژاپنی گفت: اگرچه پیش از این نیز با ژاپن و کره همکاری هایی داشتیم اما اصرار به همکاری با فرانسویها به آفتی تبدیل شده و این تک منبع شدن برای صنعت آسیبزا است.
وی افزود: خودروسازان داخلی باید سبد گستردهای برای همکاری داشته باشند و سهم داخلیسازی شرکتهای خودروسازی خارجی را گسترش دهند. در صورت تحقق این مهم مشکلات و موانع صنعت خودروسازی از بین میرود.خودروسازان خارجی نمیتوانند از تولید برخی خودروها در ایران جلوگیری کنند چرا که ایران در تولید این خودروها ریشه پیدا کرده و سازنده شده است.
این مقام مسئول درباره دستور جهانگیری مبنی بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمتگذاری خودرو گفت: کمیته خودرو اقدام خاص و جدیدی در این زمینه انجام نمیدهد و به دنبال بازنگری در سیاستها است تا در صورت نیاز اصلاحات انجام شود.
مقیمی گفت: اگرچه سازمان حمایت در این راستا پیشنهاداتی مطرح کرده و از آن جایی که دستگاههای نظارتی نیز در کمیته خودرو حضور دارند تلاش میشود زمینه اجرای پیشنهادات فراهم شود اما در کمیته خودرو بیشتر به دنبال تدوین سیاستها و برنامهریزیهایی برای خروج این صنعت از بحران هستیم. در صورتی که تولید افزایش پیدا کند تمام پیشبینیها محقق میشود و آرامش خیال مردم فراهم شده و تقاضای کاذب نیز در بازار از بین میرود.