تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۴۲۸۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی:

ورود محصولات به بورس کالا در حمایت از تولید اثرگذار است

می متالز - مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ورود محصولات به بورس به منظور حمایت از تولید برای استان‌ها هدفگذاری شده است، عنوان داشت: توسعه صنایع تبدیلی، تسهیل در امر صادرات و ایجاد امکانات توسعه‌ای با محوریت جهاد کشاورزی مورد تاکید است.
ورود محصولات به بورس کالا در حمایت از تولید اثرگذار است

به گزارش می متالز، حسین زینلی ظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ایجاد پنجره خدمت با محوریت بخش گیاهان دارویی و هدفگذاری بر محور زنجیره ارزش در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است. افزود: وزارت جهاد کشاورزی مطابق با سند ملی گیاهان دارویی حرکت کرده و برنامه ریزی هایی را با نگاه کارشناسی اجرایی می کند.

 

زینلی با بیان اینکه قطب بندی مناطق مختلف کشور بر اساس پتانسیل‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: حرکت‌هایی با تکیه بر محورهای اصولی، کارشناسی شده و هدفمند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

زینلی با اشاره به اینکه ورود به بورس در تولید کالا نیز برای استان‌ها هدفگذاری شده است، عنوان داشت: توسعه صنایع تبدیلی، تسهیل در امر صادرات و ایجاد امکانات توسعه‌ای با محوریت جهاد کشاورزی مورد تاکید است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اراضی شیب دار از جمله پتانسیل‌های این استان بوده و با تحقق تخصیص، کمک بلاعوض و مؤثری در این استان خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین برای گیاهانی که میز خدمت استان تصمیم بگیرد، یارانه نهال پرداخت خواهد شد.

زینلی اظهار کرد: استان باید بر روی سه یا چهار گونه خاص گیاهان دارویی تمرمز کند و همکاری بخش‌های مختلف برای توسعه ظرفیت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شود.

عناوین برگزیده