تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۴۳۰۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رگبار شفاف‎سازی از کوره‎های «ذوب»/ این بار نوبت فروش دارایی‎ها رسید

می متالز - «ذوب» روزهای پرخبری را سپری می‎کند و در یک ماهه اخیر سه شفاف‎سازی مثبت به همراه صورت‎های مالی پرسود به اهالی تالار حافظ مخابره کرده است.
رگبار شفاف‎سازی از کوره‎های «ذوب»/ این بار نوبت فروش دارایی‎ها رسید

به گزارش می متالز، «ذوب آهن» چند روز پیش نیز خبری مهم در خصوص دریافت مجوز تأمین یک میلیون و 700 هزار تن سنگ آهن بدون الزام به برگزاری مزایده تا پایان سال 98، بر روی کدال قرار داد.

همان‎طور که در گزارش‎های قبلی اشاره شد، در حال حاضر شرکت «ذوب آهن» در تولید محصولات خود از گندله استفاده می‎کند که نسبت به سنگ آهن حدود 60 درصد گران‎تر است. بنابراین، با تأمین سنگ آهن بدون برگزاری مزایده، بار سنگینی از دوش بهای تمام شده برداشته می‎شود و به حاشیه سود بالاتر در دسترس خواهد بود.

پیش از این دو شفاف سازی مثبت، این شرکت صورت‎های مالی دوره 12 ماهه سال 97 را با نمایش رشد 523 درصدی سودآوری، منتشر کرد و خبر از تحقق 749 میلیارد تومان سود خالص داد.

یک روز قبل از انتشار صورت‎های مالی نیز اعلام کرده بود در دعوی حقوقی، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به پرداخت 607 میلیارد تومان به شرکت «ذوب آهن» محکوم گردیده است.

به این ترتیب، «ذوب» خرداد ماه پرحرارتی را سپری کرد و با رگبار اخبار مثبت به استقبال تابستان رفت.

شایان ذکر است که در فصل بهار، «ذوب» بازدهی 14 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و خرداد ماه داغ این سهم، با کاهش قیمت 6 درصدی همراه بوده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد