تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۴۳۱۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قوانین ضد دامپینگ، سد راه سیمان پاکستان در آفریقا

می متالز - رئیس هیات تجاری پاکستان و آفریقای جنوبی گفت: صادرات سیمان پاکستان به آفریقای جنوبی طی دو سال گذشته به شدت تحت تاثیر قوانین ضد دامپینگ قرار گرفته است. وضع مقررات ضد دامپینگ دولت آفریقای جنوبی، صادرات سیمان پاکستان را به یک پنجم سال های قبل رسانده است.
قوانین ضد دامپینگ، سد راه سیمان پاکستان در آفریقا

به گزارش می متالز، «محمد رفیق مِمون»، رئیس هیات تجاری پاکستان و آفریقای جنوبی افزود: اکنون میزان صادرات سیمان پاکستان به آفریقای جنوبی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار برآورد می شود که قبل از  اعمال مقررات ضد دامپینگ میزان صادرات سیمان ۷۰۰ میلیون دلار بود.

وی در دیدار با نماینده هیات آفریقای جنوبی که در محل اتاق بازرگانی و صنایع کراچی برگزار شد اظهار داشت:  ما برای حل این مسائل تلاش میکنیم، اما وزارت بازرگانی پاکستان نیز باید هیاتی را به آفریقای جنوبی برای متقاعد ساختن مقامات برای بررسی و لغو قوانین ضد دامپینگ در مورد سیمان ارسال نماید.

«محمد رفیق مِمون» ابراز امیدواری کرد که دولت آفریقای جنوبی مقررات ضد دامپینگ در مورد واردات سیمان را بررسی خواهد کرد و احتمالا تا سال ۲۰۲۰ وضعیت بهبود می یابد و وزارت بازرگانی این مسئله را با مسئولین مربوطه در آفریقای جنوبی پیش خواهند برد.

بررسی ها نشان میدهد که دولت پاکستان  قصد دارد تا دسامبر ۲۰۱۹ یک مرکز تجاری در آفریقای جنوبی ایجاد کند که در آن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پاکستان می توانند نمونه هایی از محصولات و خدمات خود را همراه با اطلاعات مربوط به مخاطبین ارائه دهند که به بهبود فروش محصولات تولیدی پاکستان نه تنها در بازار آفریقای جنوبی، بلکه در دیگر کشورهای آفریقایی منجر خواهد شد.

عناوین برگزیده