تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۴۳۳۰۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه طلای خوی به دلیل نبود زیرساخت‌ها امکان بهره‌برداری ندارد

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: کارخانه استحصال شمس طلا در این شهرستان به دلیل نبود زیرساخت‌های روشنایی معابر، آسفالت جاده منتهی به کارخانه، گاز و خط تلفن امکان بهره‌برداری ندارد.
کارخانه طلای خوی به دلیل نبود زیرساخت‌ها امکان بهره‌برداری ندارد

به گزارش می متالز، ایرج مرندی با اشاره به ۱۲ ماهه بودن قرارداد ساخت این کارخانه، افزود: ساخت و آماده‌سازی این واحد هشت ماهه به اتمام رسیده و از فروردین امسال آماده بهره‌برداری است اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی «ایواوغلی»، آغاز بکار نکرده است.
وی اضافه کرد: یک شرکت ایرانی با مشارکت سرمایه‌گذار چینی به ایجاد این واحد فرآوری طلا و نقره در شهرستان اقدام کرده است.
وی به میزان سرمایه‌گذاری طرف چینی در این پروژه اشاره و بیان کرد: برای بهره‌برداری از این طرح ۱۰۴ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای ۸۱ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: ۳۰ نفر از این نفرات از کشور چین بوده و ۵۱ نفر ایرانی هستند.
رئیس اداره صمت خوی گفت: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و زیربنای پنج هزار مترمربع در شهرک صنعتی «ایواوغلی» در حال احداث است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مرندی افزود: این واحد قابلیت تولید ۳۰۰ کیلوگرم طلا و ۳۰۰ کیلوگرم نقره در سال را دارد و با اتمام آن، صنعت پایین دستی طلا و نقره در شمال استان پررونق می‌شود.
آذربایجان غربی از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و ۵۲ نوع از ۶۸ ماده معدنی شناسایی شده در کشور در این استان شناسایی شده که ۲۰ نوع آن در مرحله اکتشاف و ۳۱ نوع در مرحله بهره‌برداری است.
طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلی متال‌ها از با ارزش‌ترین ذخایر معدنی شناسایی شده در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده