تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۴۳۴۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خداداد غریب پور خبر داد:

صندوق سرمایه گذاری جسورانه معدنی به بورس می آید / ادامه صادرات بخش معدن به رغم تحریم ها

می متالز - بخش معدن با توجه به وابستگی پایین تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی به خارج از کشور توانست با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تولیدو بازارهای صادراتی خود را حفظ کند.
صندوق سرمایه گذاری جسورانه معدنی به بورس می آید / ادامه صادرات بخش معدن به رغم تحریم ها

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه مراسم گرامیداشت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن گفت: ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توانست به موفقیت‌های خوبی در بخش اکتشافات عمیق دست یابد و پیمانکاران حفاری توانستند خودشان ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنند و امسال ایمیدرو ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی جدید در برنامه دارد.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: وابستگی کمتر صنایع معدنی به خارج از کشور به دلیل پیچیدگی‌های صنعتی کمتر، سبب شد تحریم‌ها تأثیر کمتری در این بخش داشته باشد و در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی که از قبل ایجاد شده بود، اکنون به شیوه‌های مختلف در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: یک سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی توانست از خام‌فروشی فاصله بگیرد و امروز عمده تمرکز و اولویت ایمیدرو بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است.

وی گفت: عمده تمرکز ایمیدرو این است که ارز مورد نیاز بخش صنعت را از محل خود صنعت تأمین کند که شامل تجهیزات و پروژه‌های جدید می‌شود.

غریب پور خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در این ارتباط همراهی داشته و توانستیم همه تعهدات ارزی را با کمک این بانک و گمرک اجرایی کنیم.
معاون وزیر صنعت بیان داشت: اکنون ماهانه بین ۲۰۰ تا ۳۶۰ میلیون دلار ارزش صادرات تولیدات فولادی است.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: برنامه شکل گیری صندوق جسورانه برای مباحث اکتشافات معدنی تدوین شده و در حال آماده سازی برای عرضه در بورس است و با آماده شدن این صندوق، سهامداران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معدن مشارکت کنند.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و که می‌تواند زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم را با استفاده از این صندوق هرچه بیشتر فراهم کرد.

وی تاکید کرد: جذابیت بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه گذاری پایین نیست و شاید تاکنون به خوبی معرفی نشده است.

غریب پور گفت: این بخش جذابیت بالایی در بازار سرمایه دارد و این مهم با توجه به سودهایی که صنایع معدنی توزیع می‌کنند و ارزش افزوده بالایی که دارند، مشخص است.

عناوین برگزیده