تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۴۳۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق جسورانه معدنی به بورس می‌آید

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان از برنامه آماده سازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه اکتشافات معدنی برای عرضه در بورس خبر داد.
صندوق جسورانه معدنی به بورس می‌آید

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی توانست به موفقیت‌های خوبی در بخش اکتشافات عمیق دست یابد و پیمانکاران حفاری توانستند ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنند،سال جاری ایمیدرو ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی جدید در برنامه دارد.

وی افزود: وابستگی کمتر صنایع معدنی به خارج به دلیل پیچیدگی‌های صنعتی کمتر، سبب شد تحریم‌ها تأثیر کمتری در این بخش داشته باشد و در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی که از قبل ایجاد شده بود، اکنون به شیوه‌های مختلف در حال اجرا است.یک سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی توانست از خام‌فروشی فاصله بگیرد و امروز عمده تمرکز و اولویت ایمیدرو بر تولید محصولات با ارزش افزوده زیاد است. همچنین عمده تمرکز ایمیدرو این است که ارز مورد نیاز بخش صنعت را از محل خود صنعت تأمین کند که شامل تجهیزات و پروژه‌های جدید می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بانک مرکزی در این ارتباط همراهی داشته و توانستیم همه تعهدات ارزی را با کمک این بانک و گمرک اجرایی کنیم. اکنون ماهانه بین ۲۰۰ تا ۳۶۰ میلیون دلار ارزش صادرات تولیدات فولادی است.برنامه شکل گیری صندوق جسورانه برای مباحث اکتشافات معدنی تدوین شده و در حال آماده سازی برای عرضه در بورس است و با آماده شدن این صندوق، سهامداران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معدن مشارکت کنند.

عناوین برگزیده