تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۴۳۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همایون دارابی:

لیگ ستارگان بورس، شخصیت حرفه ای فرد را شکل می دهد

می متالز - لیگ ستارگان یکی از دستاوردهای فرهنگی بازار سرمایه کشور است که از نسل جوان ودانشگاهی افراد را به بازار وارد می کند.
لیگ ستارگان بورس، شخصیت حرفه ای فرد را شکل می دهد

به گزارش می متالز، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب بالا در خصوص برگزاری سومین دوره لیگ ستارگان بورس گفت: برگزاری چنین رقابت هایی که در حقیقت یک کار دقیق و حرفه ای است، می تواند برای بازار و نیروی انسانی که باید از دانشگاه ها به طرف بازار بیایند جذاب باشد و یک پل ارتباطی بین دانشگاه و بازار سرمایه برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون لیگ ستارگان بورس در سومین سال برگزاری خود به یک بلوغ نسبی رسیده است، تصریح کرد: این رقابت ها در حال باز کردن دامنه خود در دانشگاه های ایران است. همچنین با وجود مشکلاتی که در برقراری ارتباط مالی با سایر کشورها داریم، اما برقراری قرابت های فرهنگی و تماس با بازارهای سرمایه کشورهای دیگر، می تواند پتانسیل هایی را برای آینده بازار به همراه داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرکت کنندگان خارجی در لیگ ستارگان بورس به طورقطع در آینده ای نزدیک در بازارهای سرمایه و مالی کشور خودشان فعال می شوند، ابراز داشت: تجربیات که این افراد در لیگ ستارگان بورس کسب می کنند، به نوعی یک پل ارتباطی و فرهنگی است که منفعتی را برای آنها ذخیره می کند.

دارابی با اشاره به لیگ های اول و دوم، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در دوره های قبل در این رقابت ها شرکت کردند، هم اکنون جذب بازار سرمایه شده اند و افراد موفقی هم هستند. همین موضوع زمینه ساز توسعه و رونق بیشتر بازار و ارتباط روزافزون دانشگاه و بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه لیگ ستارگان بورس یک رقابت علمی و عملی است، اظهار داشت: چنین رویدادهایی به شرکت کنندگان کمک میکند تا دید اولیه را به دست بیاورند و سپس به شکل گیری شخصیت حرفه ای و کاری آینده آنها کمک کند.

 

بازار در بهترین شرایط خود قرار دارد

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به بررسی روند بازار سهام در این روزها پرداخت و گفت: بازار از سال گذشته روند رو به رشدی را شروع کرد و متغیرهای مختلفی مثل روند رشد نرخ ارز، تورم و بهبود شرایط شرکت ها موجب شد که بازار های موازی مثل بازار ارز و سکه به اشباع برسد. این موارد دست به دست هم داد تا اینکه در حال حاضر بازار سرمایه ما در بهترین موقعیت سرمایه گذاری خودش قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته شاهد کمتر موقعیتی بودیم که بازار ما در شرایط مطلوب و آرمانی خود به سر ببرد، ادامه داد: این روزها همه چیز برای رشد بازار، انجام عرضه های اولیه، توسعه بازار سهام و بازار بدهی آماده است.

دارابی تصریح کرد: این موقعیت را به فال نیک میگیریم و امیدواریم زمینه ای ایجاد شود که بازار سرمایه موثر تر و گسترده تر در اقتصاد کشور حضور داشته باشد.

وی در خصوص نوسان نرخ برابری دلار و وضعیت شرکت های صادرات محور ابراز داشت: نرخ دلار در بازار سرمایه هیچ وقت با دلار آزاد همراه نبود. ابتدا متناسب با سامانه نیما و برای شش ماهه اول سال گذشته هم دلار 4200 تومانی مبنای محاسبات بود. در عین حال، شرکت های فعال در بازار سرمایه، طی این سال ها درآمد هایی را به دست آوردند که آن ها را از فاز درآمدی به فاز تاثیرگذاری درآمد وارد کرده است.

دارابی در پایان تصریح کرد: شرکت ها با پتانسیل های خوبی که برایشان ایجاد شده است، طرح های توسعه ای اجرا می کنند و ما شاهد تداوم سودآوری در شرکت ها هستیم.

عناوین برگزیده