به گزارش می متالز، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار درابتدای این دیدار به ضرورت تعامل هر چه بیشتر نهاد ناظر بازار سرمایه و رسانه های جمعی اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه در حال حاضر از شرایط مطلوبی برخوردار است و شاخص بورس تهران به عنوان یک نماگر مهم اقتصادی طی دو سال گذشته قله های تاریخی را فتح و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. سودآوری و صورت های مالی شرکت ها نیز بیانگر این است که شرکت های حاضر در بورس و فرابورس از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند.
یاسر فلاح با بیان اینکه تیرماه سال 95 شاخص کل، در کانال 74هزار واحدی قرار داشت و اکنون در آستانه ورود به کانال 250 هزار واحدی است، افزود: آمار نشان می دهد بازدهی بورس بیش از 230 درصد است. با این حال علاوه بر بازدهی مطلوب بازار سرمایه باید به نقش این نهاد مهم اقتصادی در کنترل نقدینگی و هدایت منابع به بخش مولد اقتصاد توجه کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با وجود شرایط مطلوب، ما همچنان به فرهنگ سازی و بسط مفاهیم بورسی نیاز داریم و قطعا رسانه های جمعی مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف هستند.
یاسر فلاح افزود: سطح تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با رسانه های جمعی در مطلوب ترین وضعیت قرار دارد و سلسله جشنواره های سالانه بورس و رسانه نیز با هدف افزایش تعامل سازمان با اصحاب رسانه، تقویت توان تخصصی مطبوعات، افزایش سطح سواد عمومی و فرهنگ سازی برگزار می شود و اکنون در آستانه برگزاری سومین دوره این رویداد مهم بازار سرمایه هستیم.
دبیر اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه با تاکید بر اینکه ما همچنان به تعامل بیشتر با رسانه ها نیاز داریم افزود: بازار سرمایه، خبر محور است و اصلی ترین عامل موثر این بازار دسترسی به اطلاعات و اخبار است. سرمایه گذاران برای تصمیم گیری به اطلاعات شفاف، کامل، قابل اعتماد و بهنگام نیاز دارند، با این پیش فرض، تقویت رسانه ها، افزایش استانداردها، سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار بازار سرمایه برای نهاد ناظر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
یاسر فلاح افزود: امروز رسانه ها نقش پررنگی در توسعه بازار سرمایه ایفا می کنند و برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره بورس و رسانه از یکسو عاملی برای بهبود عملکرد تخصصی رسانه ها و از سوی دیگر ابزاری برای فرهنگ سازی جمعی است. خروج سرمایه ها از پارکینگ اقتصادی و حرکت به سمت بخش مولد اقتصاد محصول تلاش رسانه ها است. رسانه ها همواره انتقادات را مطرح و مسایل را به مسئولین و مردم گوشزد می کنند و بدیهی است که آینه تمام نمای بازار سرمایه نیز هستند. در این شرایط وظیفه رسانه در استمرار هدایت نقدینگی به جایگاه واقعی اقتصاد، سنگین است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه علاوه بر رویکرد های رسانه محور اقدامات دیگری همچون برگزاری لیگ ستارگان بورس در حال انجام است و رسانه ها با بازتاب این اقدامات نقش مهمی در توسعه اقتصاد ملی ایفا می کنند، گفت: در مرداد ماه 96 به همت روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، اولین دوره لیگ ستارگان بورس ایران با حضور10 دانشگاه برتر تهران برگزار شد، دومین دوره این رویداد نیز تیر ماه 97 در سطح کشوری برگزار شد و روز شنبه (پانزدهم تیر ماه) سومین دوره آن با رویکرد بین المللی رسما فعالیت خود را آغاز می کند و با پایان این رویداد مهم بورسی شاهد ورود اولین نسل از سفیران بین المللی بازار سرمایه ایران خواهیم بود.
یاسر فلاح ضمن بیان اینکه تیم منتخب دانشگاه های عمان، سوریه، ترکیه و دو تیم از دانشگاه های عراق (بغداد و بصره) در این رقابت ها حضور دارند، ابراز امیدواری کرد رسانه های جمعی با بازتاب این رویداد مهم بازار سرمایه یاری گر اقتصاد ملی باشند.
عباس هنرمند، رییس باشگاه خبرنگاران جوان نیز در این دیدار عنوان کرد: ارتباط نهاد ناظر بازار سرمایه کشور با رسانه های جمعی قابل مقایسه با گذشته نیست و جشنواره بورس و رسانه شاخصه نگاه رسانه محور سازمان بورس است.
رییس باشگاه خبرنگاران جوان افزود: جشنواره بورس و رسانه ارتباط گسترده ای بین حوزه روابط عمومی و رسانه ها ایجاد کرده و امیدوارم همواره به مسیر خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه رسانه می تواند در همه حوزه ها از جمله اقتصاد و همچنین بازار سرمایه سطح تحلیل مخاطبین را ارتقا دهند، افزود: آنچه باید مورد توجه فعالین اقتصادی باشد فرهنگ داد و ستد براساس تحلیل تخصصی است و مسئولیت فرهنگ سازی این نوع نگاه اقتصادی، بر دوش رسانه ها است.
عباس هنرمند از اصحاب رسانه درخواست کرد انتشار اخبار صحیح و قابل اعتماد را در دستور کار خود قرار دهند و در ترویج رفتار صحیح اقتصادی تلاش کنند.
در پایان این دیدار دو طرف به بهبود سطح همکاری روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار و باشگاه خبرنگاران جوان با هدف افزایش آگاهی عمومی جامعه از مسایل اقتصادی و بورسی کشور تاکید کردند.