تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۴۳۵۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران:

صادرات ۸۵ هرار تنی "شیران" در سال ۹۸

می متالز - مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در نشست خبرنگاران که به مناسبت روز ملی صنعت برگزار شد از تولید ۱۰ هزار تن برای صادرات و ۱۰۵ هزار تن برای مصرف داخل خبر داد.
صادرات ۸۵ هرار تنی "شیران" در سال ۹۸

به گزارش می متالز، امیررحیمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران (L.A.B) بزرگترین و تنها تولیدکننده مواد شیمیایی و شوینده است در مورد طرح توسعه‌ای شرکت گفت: "شیران" در مسیر کاهش فشارهای تحریم، بیش از ۵ سال است که به دنبال کاهش مصرف کاتالیست است که به این منظور با انعقاد تفاهم‌نامه ای با یک دانشگاه برای طرح تحقیقاتی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف انرژی در این واحد تولیدی به دنبال احیای کاتالیست مصرفی است که تا کنون آزمایش‌های پایلوت جواب مثبت داده و خوشبین هستیم تا دو ماه آینده کاتالیست را احیا و راه اندازی کنیم.

رحیمی ادامه داد: علاوه بر این به تازگی قراردادی با یک شرکت دانش ‌بنیان برای طراحی پارک شیمیایی بسته شده که امیدواریم کار طراحی آن تا دو سال آینده به اتمام برسد.

 

شیران همچنان به دنبال افزایش تولیدات و صادرات

رحیمی در مورد میزان تولیدات شرکت تصریح کرد: "شیران" توانسته است ۱۰۰ هزار تن L.A.B ،165 هزار تن نورمال پارافین، ۵ هزار تن  H.A.B  یا آلکیلات سنگین تولید کند که از این مقدار L.A.B تولید شده پیش‌بینی می شود ۱۰ هزار تن در سال صادرات داشته باشیم و ۱۰۵ هزار تن از تولید این محصول را به مصرف داخل اختصاص دهیم .

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در  بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه نرمال پارافین مجموع ۱۶۵ هزار تن تولید داریم که بخشی از آن در تولید L.A.B مصرف می‌شود و ۹۰ هزار تن مازاد تولید وجود دارد، گفت: همچنین از این میزان تولیدات، ۸۵ هزار تن صادرات و ۵ هزار تن مصرف داخلی است به عبارتی بیشتر تولیدات شرکت صادر می‌شود.

رحیمی ضمن تاکید بر این نکته که شیران در ۶ ماهه نخست سال صادرات خوبی داشته مقاصد صادراتی در حوزه نرمال پارافین را به کشورهای هند و چین عنوان کرد و افزود: علاوه بر نرمال پارافین در حوزه L.A.B  با هند مشارکت داریم ضمن آنکه تلاش بر این است تا درآمد حاصل از این صادرات به صورت نقد دریافت شود. 

رحیمی به دیگر قرارداد های شرکت هم اشاره کرد و گفت: با کشورهای همسایه مثل ترکیه و کشورهای آسیایی قرارداد داریم که تحویل محصول به تنها از طریق زمینی صورت می‌گیرد، از طرف دیگر با کشورهای عربی بحث نقل و انتقالات مالی داریم و خرید محصول از ما ندارند.

عناوین برگزیده