تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۴۳۶۴۵
پرسشی که یک کارشناس مطرح کرد:

احداث خط ریلی دوم برای شهر تبریز ضروری بود؟

می متالز - آیا در شرایطی که تک خطه‌های زیادی نیمه کاره مانده‌اند احداث خطوط بای پس اتلاف منابع محسوب نمی‌شود؟
احداث خط ریلی دوم برای شهر تبریز ضروری بود؟

به گزارش می متالز، اگرچه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد در تابستان پیش رو خبر داده  و گفته است که حدفاصل بستان‌آباد تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و در بهار سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود اما یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی این پرسش را مطرح کرده که  آیا واقعا احداث خط ریلی دوم برای شهر تبریز ضروری بود؟

سعید قصابیان در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری نوشت: در حالی‌که هم‌اکنون هم می‌شود از میانه از طریق مسیر ریلی قدیمی به تبریز رسید ( با طی مسافتی کمی بیشتر) آیا واقعا احداث خط ریلی دوم بین این 2 شهر ضروری بود؟

وی افزود: آیا ظرفیت مسیر قدیمی آ‌‌ن‌قدر با حجم بار و مسافر اشباع شده است که ناچاریم مسیر بای پس (دور زننده) احداث کنیم؟

این کارشناس تاکید کرد: آیا در شرایطی که تک خطه‌های زیادی نیمه کاره مانده‌اند احداث خطوط بای‌پس اتلاف منابع محسوب نمی‌شود؟

چندی پیش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خیرالله خادمی  نوشت: اهداف سال ۱۳۹۸ مانند سال گذشته علاوه بر توسعه خطوط ریلی کشور به‌صورت ویژه در راستای تحقق هدف اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور برنامه‌ریزی‌شده و سال‌جاری باهدف اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی به شبکه ریلی از مسیر راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: اتمام راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد هدف ابتدایی ما در فاز اول این پروژه است که هم‌اکنون عملیات زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد تکمیل‌شده و در بخش روسازی نیز ریل‌گذاری، بالاست‌ریزی، رلواژ اول و دوم به طول ۱۳۲ کیلومتر به اتمام رسیده است.

خادمی گفت: در حال حاضر عملیات روسازی راه‌آهن میانه-بستان آباد از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ساخت راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر و تحویل آن به شرکت راه‌آهن در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: باقیمانده این مسیر ریلی تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیازمند احداث سازه‌ها و ابنیه فنی بزرگی است همچون ساخت بیش از ۲.۵ کیلومتر پل با دهانه‌های ۳۰ تا ۵۰ متر است و تلاش می‌شود در بهار سال ۹۹ این بخش نیز تکمیل و آماده تحویل به شرکت بهره‌بردار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: رفع مشکلات معارضین منطقه و آزادسازی مسیر دررسیدن به این هدف به‌ویژه رفع معارض در محدوده ایستگاه ائل‌گلی نقش مهمی دارد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند