تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۴۹
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۴۴۰۵۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت معدنکاری کوچک استرالیایی اورلیا از خرید معدن مس گلنکور منصرف می شود

می متالز - شرکت اکتشاف و توسعه استرالیایی اورلیا متالز روز پنجشنبه گفت این شرکت دیگر برای خرید احتمالی معدن مس سی اس آی شرکت معدنکاری و بازرگانی سوئیسی گلنکور مذاکره نخواهد کرد.
شرکت معدنکاری کوچک استرالیایی اورلیا از خرید معدن مس گلنکور منصرف می شود

به گزارش می متالز، این شرکت معدنکاری مستقر در نیو ساو.ت ویلز دومین شرکتی ست که از ماه آوریل به بعد از طرحهای خود برای خرید معدن یاد  شده منصرف شده اند. شرکت کوچک معدنکاری همکار شرکت اورلیا، شرکت ایریس ریسورسز، در ماه مارس برای خرید این عملیات 575 میلیون دلارز پیشنهاد داده بود، اما دو طرف نتوانستند به یک توافقنامه دست یابند. خبر انصراف اورلیا از قصد خرید معدن زیر زمینی سی اس آ بلافاصله پس از خبر خروج ناگهانی مدیر کل و مدیر عامل این شرکت، جیم سیمپسون، در ماه گذشته منتشر می شود.

آخرین اظهارات عمومی او در همایش سرمایه گذاران در 23 آوریل منتشر شد، که می گفت شرکت او علاقه مند به خرید معدن سی اس آ با قیمت پیشنهاد شده توسط شرکت ایریس ریسورسز نیست. آ اف آر به نقل از او نوشت،"ما قیمت پیشنهادی از سوی ایریس را بسیار بیشتر از قیمت مورد نظر خودمان می بینیم." اندکی بعد،این شرکت بیانیه ای منتشر کرد که طی آن می گفت معدن سی اس آ یک "هدف راهبردی" برای شرکت است و مذاکرات با گلنکور ادامه دارد.

دو روز بعد، اورلیا گفت که سیمپسون با خروج از شرکت موافقت کرده است. معدن سی اس آ، واقع در ایالت نیو ساوت ویلز، 48 هزار تن کنسانتره مس در سال گذشته تولید کرد. طبق گزارش ذخائر و منابع گلنکور، این معدن از عمر عملیاتی ای پنج ساله برخوردار است و ذخائر سنگ معدن آن می توانند عمر آن را تا 10 سال تداوم بخشند. این شرکت سوئیسی بدنبال فراهم کردن 1 بیلیون دلار از فروش دارایی های غیر اصلی خود در سال جاری در جهت تقویت برنامه بازخرید 2 بیلیون دلاری سهامش است.

 

عناوین برگزیده