تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۴۴۱۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سه ماهه اول سالجاری انجام گرفت:

احیای 76 واحد صنعتی در استان البرز

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اعلام کرد: در سه ماهه اول سالجاری ۷۶ واحد صنعتی استان که روند فعالیتشان متوقف شده بود به چرخه تولید بازگشتند.
احیای 76 واحد صنعتی در استان البرز

به گزارش می متالز، رامین ربیعی اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که امسال با توجه ویژه به فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد به عنوان ظرفیت بالقوه تولید و اشتغال، شاهد بازگشت این واحدها به چرخه تولید استان باشیم.

وی با اشاره به برنامه های سازمان در راستای رونق تولید در سال 98 تصریح کرد: حفظ وضعیت موجود در بخش های تولید و تجارت استان، تامین نقدینگی واحد های صنعتی و ارتقاء فناوری آن ها در قالب طرح های بازسازی و نوسازی در دستور کار قرار دارد.

ربیعی خاطر نشان کرد: پشتیبانی و حمایت از تولیدات داخلی، طرح های با تکنولوژی بالا و دانش بنیان، پیگیری مجدانه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، راه اندازی طرح های بالای 60 % پیشرفت فیزیکی و همچنین احیای واحد ها و طرح های راکد، از مهمترین برنامه ها و اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در سالجاری خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه توسعه ای سازمان در حوزه صادرات، گفت: یکی از مهمترین برنامه های استان راه اندازی پایانه صادراتی است که در حال پیگیری می باشد و همینطور شناسایی و حمایت ویژه از واحدهای صنعتی صادرات محور در دستور کار جدی سازمان قرار داد.

سرپرست سازمان صمت البرز در مورد شرایط معادن و صنایع معدنی استان اظهار داشت: در بخش معادن، استان البرز یکی از با کیفیت ترین تولیدات مربوط به شن و ماسه کشور را داراست و این معادن نقش مهمی در توسعه عمرانی استان و استان های همجوار خود دارند.

ربیعی از البرز به عنوان قطب تولید ماکارونی و صادرات ماکارونی در کشور یاد کرد و ادامه داد: تنها تولید کننده توربین های نیروگاهی در کشور، بزرگترین تولید کننده کشنده های تریلر در خاورمیانه، دومین تولید کننده داروی فاکتور 7 در دنیا (فاکتور انعقادی خون به منظور درمان بیماران هموفیلی)، تنها تولید کننده پله برقی در کشور، تولیدکننده کیفی ترین آرد منطقه غرب کشور، قطب تولید فروکتوز(قند مایع) در کشور و قطب تولید قطعات خودرو در کشور این استان می باشد.

وی افزود: استان البرز، قطب تولید انواع محصولات دارویی، بزرگترین تولید کننده فیلتر دیالیز، اولین تولید کننده ماده اولیه پنی سیلین، بزرگترین قطب تولید داروهایMS ، رتبه نخست در تولید سموم گیاهی، رتبه اول کشور در تولید مانیتور های تخت، اولین صادر کننده محصولات دارویی بیوتکنولوژی در سطح کشور است.

ربیعی اعلام کرد: رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید به تعداد 229 واحد صنعتی و مبلغ 16362 میلیارد ریال و رتبه دوم کشور در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به تعداد 11واحد صنعتی و مبلغ275میلیارد ریال از آن استان البرز می باشد.

وی اضافه کرد: در سال 97 این استان موفق به ایجاد و ثبت اشتغال بیش از 21000 نفر در سامانه رصد اشتغال شود.

سرپرست سازمان صمت البرز یادآور شد: رتبه سوم کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی داخل شهرک های صنعتی و همچنین رتبه اول کشور در سرمایه گذاری محقق شده در حوزه صنایع غذایی کشور به استان البرز تعلق دارد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!