تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۶
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۴۴۱۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید در شرکت معادن مس کانکولا در زامبیا متوقف شد

می متالز - مدیر عامل شرکت منابع ودانتا، مالک شرکت معادن مس کانکولای زامبیا، روز جمعه گفت که این شرکت تولید مس را متوقف کرده است.
تولید در شرکت معادن مس کانکولا در زامبیا متوقف شد

به گزارش می متالز، ودانتا در جدال با تصمیم زامبیا در ماه جاری ست، تصمیمی که طی آن دولت زامبیا یک مأمور تصفیه موقت را برای اداره کردن شرکت 90 هزار تنی معادن مس کانکولای زامبیا تعیین کرد، و در بیانیه ای گفت که این مسئله را به داوری بین المللی خواهد کشاند. دادرسی حقوقی در زامبیا به 4 ژوئن موکول شده است. اتاق معادن زامبیا هفته گذشته گفت که دومین تولید کننده بزرگ مس آفریقا، زامبیا، به خاطر تغییرات مالیاتی اخیر در خطر کاهش شدید تولید مس قرار دارد.

مدیر عامل شرکت منابع ودانتا، سرینیوان وکاتاکریشنان، در یک کنفرانس تلفنی در روز جمعه گفت،"بنا به شواهد قابل درک برای ما، هیچ تولیدی هم اکنون در معادن مس کانکولا در جریان نیست." یک منبع صنعت معدنکاری، آشنا با عملیاتهای معادن مس کانکولا، گفت این شرکت هفته هاست که هیچ تولیدی نداشته است. این منبع به شرط عدم افشاء نامش به رویترز گفت،"آنها بدهکاری زیادی دارند و با توجه به اینکه در طول چندین هفته عملیاتی نداشته اند، حتی عرضه کنندگان کنسانتره نخست خواهان وصول مطالبات معوقه و پرداخت بیعانه برای عرضه های جدید هستند." کارگران شرکت معادن مس کانکولا در هفته جاری پس از تأخیری حدوداً سه روزه دستمزدهایشان را دریافت کردند.

 

عناوین برگزیده