تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۵۷
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۴۴۱۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ایوانهو می گوید مس پادشاه "فلزات سبز" است

می متالز - شرکت معدنکاری کانادایی ایوانهو ماینز می گوید تلاشها برای بازداشتن جهان از مصرف سوختهای فسیلی برای حمل و نقل و تولید انرژی باعث افزایش تقاضا برای کالاهای معدنی می شود و راه را برای شرکتهای معدنکاری موسوم به معدنکاران فلزات سبز برای ایفای نقشی مهم در حل بخشی از بزرگترین مسائل سیاره زمین هموار می کند.
ایوانهو می گوید مس پادشاه "فلزات سبز" است

به گزارش می متالز، رؤسای مشترک این شرکت، رابرت فرید لند و یوفنگ مایلز سان، در دومین گزارش دوام پذیری منتشره از سوی ایوانهو می گویند که به صفر رساندن گازهای خروجی آلاینده، حمل و نقل کارآمد از لحاظ انرژی، و توزیع و ذخیره سازی حجم هایی در مقیاس شبکه برقرسانی از انرژی پاک، و تجدید پذیر نیاز به منابع جدید و بلند مدت پلاتینوم، پالادیوم، رودیوم، نیکل و مخصوصاً مس دارد. آنها می گویند،"گروه ما همکاری تنگاتنگی با بسیاری از شرکتهای اتومبیل سازی و فناوری درجه یک جهان دارد، و یک چیز ذاتاً واضح است—مس پادشاه "فلزات سبز" است.

زمانی که مورد حل مبرم ترین مسائل زیست محیطی جهان مطرح می شود، تقریباً هر راه حلی به فلز مس منتهی می شود. انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی آبی، و اتومبیلهای کاملاً الکتریکی و الکتریکی با سلول سوختی، تماماً، نیازمند مس هستند." این شرکت خاطر نشان می کند که متوسط مصرف مس اتومبیلهای الکتریکی چهار برابر مصرف یک اتومبیل معمولی ست، در حالیکه انرژی های بادی و خورشیدی محرکهای حتی مهمتری برای رشد تقاضای مس در آینده به شمار می روند، چون مصرف مس آنها 37 برابر مصرف این فلز در تولید انرژی از طرق متداول است.

رؤسای یاد شده با اشاره به معادن مس کاموآ-کاکولا و روی-مس-ژرمانیوم-نقره کیپوشی در جمهوری دموکراتیک کنگو و همچنین معدن پلاتینوم-پالادیوم-نیکل-مس-طلای پلاتریف در آفریقای جنوبی می گویند،"معادن جدید ما بسیاری از فلزات مورد نیاز جهان برای آب و هوای تمیزتر را تولید خواهد کرد." ایوانهو معتقد است که معدن کاموآ-کاکولا، با اوج تولید مس پیش بینی شده بیش از 700 هزار تن در سال، می تواند نقش مهم فزاینده ای را پابپای حرکت جهان به سوی یک آینده پایدار تر و کارآمدتر از لحاظ انرژی ایفاء کند، در حالیکه معدن کیپوشی نیز نوید بخش آینده ای مشابه است.

پالادیوم، پلاتینوم، و رودیوم که از معدن پلاتریف استخراج می شوند برای مبدلهای کاتالیتی بسیار حائز اهمیت می باشند، که برای کنترل گازهای خروجی مضر از اگزوزهای وسائط نقلیه و کارخانه ها استفاده می شوند. پلاتینوم همچنین نقشی حیاتی در اتومبیلهای الکتریکی با سلول سوختی دارد. ایوانهو می گوید نه تنها فلزاتی که این شرکت تولید می کند مهم هستند بلکه شیوۀ استخراج آنها هم حائز اهمیت است.

فریدلند و سان، با اشاره به ریزش سد باطله در برزیل پیشتر در همین سال جاری، می گویند این رخداد باعث شد تا ایوانهو روشهای اقداماتی را برای مدیریت چنین مخاطراتی به عمل بیاورد. در پلاتریف و کاموآ-کاکولا، اکثریت باطله ها در زیر زمین در داخل گودهای به جا مانده از عملیاتهای استخراج به صورت خمیر دفن ، و بقیه آنها هم به تسهیلات کوچک ذخیره سازی باطله مجهز به آخرین سیستمهای اختراعی مونیتورینگ پمپاژ می شوند. در کیپوشی، ایوانهو یک سد آبگیری باطله کوچک احداث خواهد کرد اما ،با توجه به حادثه برزیل، این شرکت بازرسی های مهندسی اضافی و مستقل را در آنها به عمل خواهد آورد. حادثه ریزش سد باطله برزیل باعث شد 300 نفر جان خود را از دست بدهند.

 

عناوین برگزیده