تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۴۴۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰ طرح اشتغالزا

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت : ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰ طرح تولیدی در استان پرداخت می شود.
پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰ طرح اشتغالزا

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اعلام این خبر، افزود: با موافقت اعضای کارگروه، حدود ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۲۰ طرح صنعتی و کشاورزی پرداخت می شود.

وی با اشاره به بررسی پرونده این واحدها در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان تصریح کرد: مجوز این تعداد طرح از نوع ایجادی و پروانه بهره برداری می باشد که با پرداخت تسهیلات به این تعداد طرح زمینه اشتغال حدود ۴۳۰ نفر فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: از شهریور ۹۷ تا کنون ، حدود ۲۱۶۴ واحد تولیدی استان سمنان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید شده اند پس از بررسی درخواست متقاضیان تسهیلات رونق تولید در جلسات کمیته تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تا کنون پرونده ۱۳۱۶ واحد به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده است.

اسودی اضافه کرد: پرونده ۱۹۹ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۸۲۰۰ میلیارد ریال در بانکهای عامل در دست بررسی می باشد و تا کنون ۷۹۸ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی بیش از ۸۸۰۰ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد از سهم استان در تسهیلات رونق تولید ۹۷ را دریافت کرده اند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تا کنون مشکلات ۷۹۵ واحد تولیدی در جلسات قبلی کارگروه بررسی و در جهت رفع موانع ۱۸۰۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که عمده مشکلات مطرح شده از سوی واحدها مربوط به تامین مالی و تسهیلات، تامین اجتماعی، مالیاتی و امور زیربنایی می باشد.

عناوین برگزیده