تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۴۴۳۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحقق ۵۰ درصدی یارانه سود تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی در کردستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان از تحقق ۵۰ درصدی یارانه سود تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی استان کردستان خبر داد.
تحقق ۵۰ درصدی یارانه سود تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی در کردستان

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در یکصد وسومین جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان کردستان گفت: در راستای رونق تولید در سال ۹۷ ، پرداخت ۱۰ میلیارد تومان یارانه تسهیلات بانکی از منابع استانی برای واحدهای صنعتی توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان مصوب شد.

وی با بیان اینکه هدف از پرداخت هشت درصد از سود تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی توسط دولت، رونق تولید و افزایش اشتغال بود افزود: زمان هزینه کرد واستفاده از این یارانه پایان تیرماه است.

دره وزمی با اشاره به اینکه برای مصرف ۱۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات بانکی، ۱۴٨ طرح به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شدند، اظهار کرد: از این تعداد تنها ۵۳ مورد با ۷۰ میلیارد تومان منجر به پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان با یادآوری اینکه تاکنون کمتر از ۵۰ درصد یارانه تحقق یافته است، افزود: از نظر تحقق برنامە در بحث معرفی واحدها برای استفادە از یارانە تسهیلات ۳۵ درصد تحقق یافته و ۶۵ درصد تحقق نیافته است.

وی ادامە داد: از میان بانک هایی کە طرح ها برای استفادە از تسهیلات یارانە دار بە آنها معرفی شدە بانکی ملی ۱٨ مورد را بە ارزش ۲۱/۵ میلیارد تومان پرداخت کرده ودیگر بانک ها نظیر تجارت، سپه، صنعت و معدن، ملت و رفاه نیز پرداخت هایی داشته اند.

دره وزمی در ادامه، پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای توجیه اقتصادی را افتخار دانست وگفت: تزریق اعتبار به واحدهای صنعتی که توجیه اقتصادی ندارند را خیانت می دانم.

وی ادامه داد: معتقدم حمایت مالی باید از واحدهایی انجام شود که قابلیت احیا، افزایش اشتغال وتولید داشته باشند.

عناوین برگزیده