تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۴۴۶۲۰
سرویس خبر : انرژی

بازار نفت در تلاطم طوفان مکزیک

می متالز - قیمت نفت در معاملات روز جمعه با افزایش اندکی همراه شد در حالی که تهدید طوفان خلیج مکزیک جدی تر شده و برخی از میادین حفاری آمریکا به دلیل آمادگی برای رویارویی با طوفان، تعطیل شدند.
بازار نفت در تلاطم طوفان مکزیک

به گزارش می متالز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه با افزایش همراه شد در حالی که قیمت نفت برنت دریای شمال با رشد ۰.۵درصدی هر بشکه ۶۶ دلار و ۸۸ سنت معامله شد و قیمت نفت وست تگزاس با رشد ۰.۲ درصدی هر بشکه ۶۰ دلار و ۳۷ سنت مبادله شد.

از سوی دیگر، نگرانی از مازاد تولیدات نفت خام در بازارهای جهانی در ماه های پیش رو و کاهش محدودیت های تولید از سوی اوپک، بازار این کالا را با تلاطم های نسبی رو به رو کرده است.

میادین نفتی در خلیج مکزیک تا روز پنج شنبه به دلیل آماده سازی برای طوفان بیش از یک میلیون بشکه در روز از تولیدات خود را کاهش دادند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که  این طوفان روز سه شنبه به ساحل لوئیزیانا  خواهد رسید و تخمین آنها این است که این طوفان قدرتی برابر با ۱۱۹  کیلومتر در ساعت داشته باشد.

این در حالی است که، کارشناسان و اقتصاددانان بانک ای ان زی معتقدند، روند افزایشی نفت برنت تحت تأثیر همزمانی با طوفان در خلیج مکزیک و ادامه کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا، ادامه خواهد یافت.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته اول ماه جولای، با کاهش ۹.۵ میلیون بشکه ای رو به رو خواهد بود و چهارمین کاهش متوالی هفتگی خود را به ثبت میرساند.

عناوین برگزیده