تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۴۴۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اعلام کرد:

تثبیت اشتغال بیش از 2 هزار نفر در استان ایلام با مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی منجر به تثبیت تولید 89 واحد، راه اندازی مجدد 36 واحد تعطیل، افزایش ظرفیت 48 واحد فعال و تثبیت اشتغال بیش از 2 هزار نفر شده است.
تثبیت اشتغال بیش از 2 هزار نفر در استان ایلام با مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی

به گزارش می متالز، یاراله نصیری در جلسه اخلاق ویژه مدیران ادارات استان با اعلام این خبر، افزود: 311 فقره جواز تاسیس معتبر با پیشرفت فیزیکی از 10 تا 90 درصد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری مورد نیاز آن ها 17 هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال آنها 16 هزار نفر است.

وی تعداد پروانه های صنعتی موجود را 535 واحد اعلام کرد و گفت: اشتغالزایی اسمی این پروانه ها بالغ بر 9 هزار نفر است و حجم سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صنعتی موجود 3 هزار میلیارد تومان است که بیش از 2 هزار میلیارد این رقم در 5 سال اخیر به ثمر نشسته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی در 5 سال گذشته یک هزار و 463 میلیون دلار تسهیلات ارزی و 350 میلیارد ریال تسهیلات ریالی اختصاص یافته است که مبلغ 1069 میلیون دلار آن در سال گذشته مصوب و در حال پرداخت است، تصریح کرد: در بخش تسهیلات فراگیر مبلغ 3 هزار میلیارد ریال برای شرکت پتروایرانیان مصوب شده و برای 108 طرح کوچک ومتوسط دیگر از همین محل بالغ بر 116 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

نصیری ادامه داد: تعداد ۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری بوده که ۵۶ معدن آنها فعال است و در معادن استان ۵۴۱ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار است.

وی در پایان گفت: میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از یک میلیارد تن است و در حال حاضر ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۸ و نیم میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

عناوین برگزیده