تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۴۴۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امتیاز ویژه دولت هند برای تجارت با ایران؛

بانک دولتی هند شعب همکاری مالی با ایران را ۳ برابر کرد

می متالز - بانک دولتی (UCO) هند با افزایش شعب ویژه همکاری مالی با ایران تمام تلاش خود را می‌کند تا به صادرکنندگان هندی اطمینان دهد می‌توانند به تجارت خود ادامه دهند.
بانک دولتی هند شعب همکاری مالی با ایران را ۳ برابر کرد

به گزارش می متالز، این بانک دولتی هند تعداد شعبه‌های اختصاصی برای همکاری تجاری با ایران را از ۲۲ شعبه به ۶۷ شعبه افزایش داده‌است. این بانک درحال ایجاد یک مرکز ویژه در میان شبکه شعب خود (بیش از سه هزار شعبه) است تا به صادرکنندگان هندی برای تجارت با ایران کمک کند.

یک مقام ارشد بانک UCO اعلام کرده‌ انجام چنین فرایندی حدود شش تا هفت ماه زمان خواهد برد. در حاشیه نشست صادرکنندگان هندی که توسط فدراسیون صادرکنندگان هند و بانک UCO برگزار شد، آتول کومار گوئل، مدیرعامل این بانک دولتی هند اعلام کرد که این بانک نیاز دارد پرسنل خود را چه در سطح شعب چه در سطح خزانه داری آمزش‌های ویژه‌ای دهد تا فرایندهای تجارت با ایران را یاد بگیرند.

گوئل با اشاره به مواردی در زمینه فضای حاکم بر شرایط کنونی تجارت جهانی، مسایل بانکی صادرکنندگان و ابتکارهایی که دولت برای تسهیل تجارت با ایران به کار می‌گیرد، گفت: دولت هند توجه ویژه‌ای به تامین اعتبار صادرات دارد. بانک UCO مسپول تسهیل و پیشبرد تامین اعتبار صادرات است. بالغ بر ۱۴ بانک ایرانی حساب‌های ویژه به روپیه در بانک UCO افتتاح کرده‌اند.

وی درباره اهمیت موضوع افتتاح حساب بانک‌های ایرانی نزد این بانک هندی، گفت: هربار ما به واردات نفت می‌پردازیم، پول آن از طریق شرکت‌های نفتی هند به روپیه وارد این حساب‌ها خواهد شد، بانک‌های ایرانی با پرداخت ریال برای واردات کالاهای هندی شرایطی را ایجاد می‌کنند که روند  تجارت دوجانبه تسهیل شود.

به گفته این مدیر ارشد بانکی هند، تمام پرداخت‌ها به ارز ملی هند انجام خواهد شد و هیچ ارز خارجی در روند این معاملات درکار نخواهد بود، UCO در قالب نماینده بانک ایرانی پرداخت‌ها را به صادرکنندگان هندی انجام خواهد داد. پتانسیل‌های صادرات به ایران بسیار زیاد هستند و برای این موضع تامین اعتبار با قیمت‌های رقابتی انجام خواهد شد و هیچ مانعی پیش روی صادرکنندگان هندی نخواهد بود.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده