تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۴۴۹۹۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

دلالان عامل اصلی بی ثباتی بازار خودرو

می متالز - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور دلالان در بازار خودرو و تبدیل آن به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به‌جای مصرفی، از مهمترین علل افزایش قیمت‌ها در این حوزه است. تفاوت زیاد قیمت خودرو بین کارخانه و بازار نیز فعالیت دلالان را رونق داده است.
دلالان عامل اصلی بی ثباتی بازار خودرو

به گزارش می متالز، «محمد محمودی» افزود: با توجه به تأمین و تولید برخی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خودرو از بازارهای خارجی، رشد قیمت ارز تأثیر زیادی بر بهای خودروها داشته است.
وی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده صنعت خودرو کشور، تعلیق همکاری شرکای خارجی این صنعت است که موجب توقف تولید برخی محصولات و تعطیل شدن بخش‌هایی از خطوط خودروسازان داخلی شده است.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس اضافه کرد: نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو کشور به طور کامل به‌هم خورده و این امر یکی از دلایل گرانی خودرو است.

وی ادامه داد: تفاوت بالای قیمت‌ها در کارخانه و بازار، جذابیت بازار خودرو را برای دلالان و سودجویان افزایش داده است.
محمودی خاطرنشان کرد: بخشی از تولیدات خودروسازان داخلی به دلیل کمبود تعدادی از قطعات خاص در پارکینگ‌ها معطل مانده که لازم است وزارت صنعت، فرایند تأمین این قطعات را از طریق تخصیص ارز و نقدینگی و تسهیل قوانین گمرکی در دستور کار قرار دهد.
وی تأکید کرد: عرضه خودروهای دارای کسری قطعات، به‌دلیل برخی کمبودها متوقف مانده که در چندماه آینده، با تأمین قطعات مورد نیاز به بازار عرضه خواهند شد و احتمال ایجاد تعادل را در قیمت‌ها افزایش خواهد داد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد