تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۴۵۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات بدون انتقال ارز صورت گیرد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خواستار فراهم ساختن واردات بدون انتقال ارز شد.
واردات بدون انتقال ارز صورت گیرد

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری در آیین تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان، اظهار کرد: صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف کشور بیش از 40 درصد ناخالص ملی را تولید می‌کنند و با این حجم از فعالیت، صنعت‌گران نیز انتظار دارند که بتوانند 40 درصد از سهم خود را داشته باشند، اما فعلا نتوانسته‌ایم 40 درصد از تسهیلات بانکی را به آن‌ها اختصاص دهیم.
این مسئول ادامه داد: طبق دستور استاندار زنجان، برنامه‌ریزی شده که بیشترین فعالیت‌ها در حوزه رونق تولید انجام شود که نگاه ویژه به موضوع معدن از همه لحاظ به ویژه رعایت مسائل زیست‌محیطی و هم از لحاظ حمایت ارگان‌های دولتی جزو اقدامات در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر دانش‌بنیان شدن صنایع، افزود: تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر این است که صنایع استان دانش‌بنیان شوند؛ علاوه‌ بر آن توجه به روابط‌عمومی و همکاری‌های بین‌المللی و توسعه صادرات غیرنفتی در استان، از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فغفوری با اشاره به حضور در شرایط جنگ اقتصادی، تصریح کرد: اگر صحبت از جنگ اقتصادی است، باید توجه داشت که جنگ آیین‌نامه‌های ویژه‌ای را دارد و اگر صحبت از جنگ است، نباید فرد دیگری در این شرایط برای تهیه یک فشنگ یا اسلحه با همان بروکراسی که در زمان عادی با او برخورد می‌شود را داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی هنوز شرایط ویژه کشور را باور نکرده‌اند، یادآور شد: وقتی هم در شرایط عادی و هم در شرایط جنگی، تولید مالیات ۱۵ درصدی می‌پردازد، نشان از آن دارد که هنوز این شرایط به خوبی درک نشده، در صورتی‌ که شرایط حساس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خواستار فراهم ساختن زمینه واردات بدون انتقال ارز شد و گفت: در حال حاضر درخواست داریم زمینه استفاده از واردات بدون انتقال ارز محقق شود، زیرا تامین سرمایه در گردش با رقم‌های کنونی و بازگشت یک ساله برای واحدها امکان‌پذیر نیست و با این کار واحد را بدهکار خواهیم کرد. بهتر است، بازگشت تسهیلات دو یا سه ساله شود تا واحدها بتوانند فعالیت کنند.

وی با اشاره به بازگشت 29 واحد تولیدی به چرخه تولید در سال 96 و بازگشت 13 واحد نیز در سال قبل، عنوان کرد: برای امسال نیز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است که طبق آن عمل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های بزرگ را امسال در دستور کار دارد و امیدواریم با این امر رونق تولید در استان را شاهد باشیم.

عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد