تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۴۵۳۳۷

افزایش بیش از 80 درصدی صادرات کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه

می متالز - افزایش57 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.
افزایش بیش از 80 درصدی صادرات کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه

ه گزارش می متالز، علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بالای پایانه مرزی میرجاوه در مراودات تجاری با کشور پاکستان گفت: افزایش57 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

خانقایی گفت: رفع موانع موجود در صادرات و ترانزیت کالا، بهسازی و تجهیز پایانه های مرزی، برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزیت را برای استان در پی داشته و باعث رشد 81 درصدی صادرات و رشد 51 درصدی ترانزیت از این پایانه مرزی شده است.

وی گفت: اهتمام دولت جهت توسعه زیرساخت ها، خصوصاً در بندر اقیانوسی چابهار، در کنار موقعیت ویژه و ممتاز استان سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب های آزاد، از دلایل اصلی رشد چشمگیر مبادلات تجاری با کشورهای همسایه شده است.

خانقائی در ادامه با اشاره به جابجایی مجموعاً 739 هزار و 844 تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سه ماهه اول سال جاری گفت: از این میزان کالا، بیش از 429 هزار تن کالا سهم پایانه مرزی میرجاوه و بیش از 310 هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت