تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۴۵۴۵
سرویس خبر : انرژی
زنگنه:

قرارداد ایران و توتال در مراحل پایانی است/قرارداد پیش از پایان کار دولت یازدهم منعقد می شود

می متالز - وزیر نفت با بیان اینکه قرارداد ایران و توتال برای توسعه فاز١١ پارس جنوبی در مراحل پایانی است، گفت:قرارداد ان شاء الله در دولت یازدهم و پیش از پایان کار این دولت منعقد می شود.
قرارداد ایران و توتال در مراحل پایانی است/قرارداد پیش از پایان کار دولت یازدهم منعقد می شود

بیژن نامدار زنگنه، با اشاره به مذاکرات ایران و توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، گفت: ایران و توتال در حال جمع بندی و بحث برای انعقاد قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی هستند، که تقریبا در مراحل نهایی و پایانی برای امضای قرارداد قرار دارد.

وزیر نفت، افزود:قراداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی ان شاء الله در دولت یازدهم و پیش از پایان کار این دولت منعقد می شود.

این عضو کابینه دولت یازدهم، در ادامه ی گفت وگوی خود، تصریح کرد: عقد قراردادهای جدید نفتی جهت  توسعه میدانهای نفتی و گازی با اولویت میدانهای مشترک از مهمترین اولویتهای صنعت نفت در سال ٩٦ است.

شایان ذکر است میدان گازی پارس جنوبی، (در قطر: گنبد شمالی) بزرگترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و در آبهای سرزمینی ایران  و قطر واقع شده‌است. این میدان گازی بین جمهوری اسلامی ایران و قطر مشترک بوده و در کشور قطر، میدان گازی گنبد شمالی نام دارد. ایران و قطر از ابتدای برداشت از این میدان مشترک همواره در رقابت برای برتری در بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی این میدان بودند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد