تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۴۶۴۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رباطی مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران پیش بینی کرد:

ادامه روند صعودی بازار سرمایه در یکسال آینده

می متالز - مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در ادامه همایش بررسی روش های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران، روش های بهینه مدیریت دارایی در بورس تهران و تشکیل سبد سرمایه گذاری مناسب را تبیین کرد.
ادامه روند صعودی بازار سرمایه در یکسال آینده

به گزارش می متالز، مهدی رباطی تشکیل سبد بهینه را به این معنا دانست که دارایی خود را در بازار مالی به نحوی مدیریت کنیم که در یک بازه زمانی ۴ ساله حداقل ۱۰ درصد و حداکثر به اندازه بازده مورد انتظار سرمایه گذار و بیشتر از میانگین تورم آن دوره زمانی، بازدهی کسب شود.

وی همچنین اقتصاد ایران را یک اقتصاد گرفتار تورم مزمن همیشگی با دوره هایی از تورم شدید توصیف کرد و افزود: پایش های آماری نشان می دهد که در هر دوره تورم شدید درصد قابل ملاحظه ای از طبقه متوسط به طبقات پایین تر سقوط می کنند و البته برنده این تورم ها افرادی هستند که بدانند چگونه از این تورم در جهت افزایش ثروت خود استفاده کنند.

رباطی توضیح داد: به همین دلیل در چنین شرایط اقتصادی بر هر فردی لازم است که به ابزارها و دانش سرمایه گذاری مسلط شود یا اگر فرصت این کار را ندارد، به نهادهای تایید شده جهت مدیریت دارایی خود اعتماد کند.

مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران تاکید کرد: موفقیت مستمر در بازارهای مالی به ویژه بازار سهام کار پیچیده ای است که ممارست و تمرین و تجربه و کسب دانش بسیار بالایی می طلبد.

رباطی  ادامه داد:  بورس تهران از سال ۹۷ وارد روند صعودی شده است و به احتمال زیاد، این روند تا حدود یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصاد ایران، بازار سرمایه به شرط رعایت اصول سرمایه گذاری، می تواند هدف ما از مدیریت دارایی و تشکیل سبد سهام بهینه یعنی بازدهی معقول بالاتر از تورم را برآورده کند.

عناوین برگزیده