تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۴۶۴۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت 285 فقره تسهیلات رونق تولید در قزوین

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از پرداخت ۲۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۶۸ میلیارد تومان در این استان خبرداد.
پرداخت 285 فقره تسهیلات رونق تولید در قزوین

به گزارش می متالز، سعید نبیل گفت: ستاد تسهیل استان تاکنون برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ۵۷۵ مصوبه داشته و بسیاری از معضلات صنایع استان را حل و فصل کرده است و تاکنون ۸۸۱ متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین همچنین از ثبت نام ۲۸۳ فقره درخواست تسهیلات در سامانه بازسازی و نوسازی خبر داد و افزود: در استان قزوین تاکنون ۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۴۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این جلسه در تشریح برش استانی بند الف تبصره ۱۸ بخش صنعت ابلاغی وزارت صمت تصریح کرد: سهم استان قزوین از این اعتبار هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در حوزه سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی است که با تحقق آن برای پنج هزار و ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

کامران لشگری در ادامه گفت: در همین راستا تاکنون ۱۳۵ فقره درخواست تسهیلات در استان ثبت شده و تاکنون ۱۰ فقره به مبلغ ۵۰۴ میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل استان معرفی شده اند.

این مسئول اضافه کرد: با پرداخت اولین تسهیلات در استان قزوین از محل تبصره ۱۸ به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، در این زمینه در کشور رتبه اول را کسب کرده ایم.

وی در ادامه گفت: در هفته گذشته هشت فقره درخواست توسط کمیته بررسی مورد بازدید قرار گرفته و همگی مورد موافقت این کمیته واقع شدند.

در ادامه جلسه به مشکلات چهار واحد در قالب کارگروه رفع موانع تولید در بخش های تولیدی و صنعتی رسیدگی و تصمیمات لازم در کارگروه اتخاذ گردید.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

عناوین برگزیده