تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۴۶۵۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدنی‌ها لنگ یک چسب آلمانی!

می متالز - مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید کننده چسب و غلطک های ایرانی گفت: بسیاری از محصولاتی که در صنایع معدنی ایران استفاده می‌شد، تکنولوژی چندان پیچیده‌ای نداشت، تحریم‌ها و افزایش چند برابری نرخ ارز در مقابل ریال باعث شد صاحبان صنایع معدنی با تولیدکننده‌های ایرانی تعامل کنند و سفارش‌های خود را به این شرکت‌ها بدهند
معدنی‌ها لنگ یک چسب آلمانی!

به گزارش می متالز، مهدی اعتزازی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید کننده چسب و غلطک های ایرانی گفت: بسیاری از محصولاتی که در صنایع معدنی ایران استفاده می‌شود، تکنولوژی چندان پیچیده‌ای ندارد، تحریم‌ها و افزایش چند برابری نرخ ارز در مقابل ریال باعث شد صاحبان صنایع معدنی با تولیدکننده‌های ایرانی تعامل کنند و سفارش‌های خود را به این شرکت‌ها بدهند.

وی در ادامه افزود: از جمله این محصولات چسب‌هاست. این چسب های صنایع معدنی پیشتر توسط شرکت های آلمانی وارد می شد بعد از تحریم ها این محصول که شاید به ظاهر ساده باشد اما معدنی های ما را با مشکل روبرو کرد.

مدیرعامل شرکت غلطک‌ها و لاستیک‌های صنعتی مبارکه(میرکو) در ادامه گفت: مشتریان ما بیشتر معدنی ها هستند که بیشتر در منطقه کرمان قرار دارند ما چندین ثبت اختراع داریم از جمله آن چسب‌های آپارات، نوار نقاله های سیستم‌های انتقال مواد . بعد از تحریم ها چسب ها به عنوان یک  محصول به ظاهر ساده معدنی های ما را با مشکل روبرو کرد. ما توانستیم  تمام این محصول را از صفر تا صد در خود شرکت تولید می کنیم و صنایع داخلی از آن استقبال کردند.

وی افزود: فرمول سازی آن از صفر تا صد توسط واحد های آرندی داخلی تولید شده است. کرکره های نوار نقاله، غلطک های ماشین های ریخته گری  که از چین وارد می شد نیز اکنون در تولیدات بسیاری از شرکت های ایرانی است و عملکردی بهتر از نمونه چینی آن دارد. نقطه مثبت آن نیز خدمات پس از فروشی است که توسط شرکت های داخلی ارائه می شود.

اعتزاری در ادامه با اشاره به توانمندی واحدهای آرندی داخلی افزود:  واحد های آرندی ما از صفر محصولات را تولید می کنند و با اعمال نظر مشتری محصولی با کیفیت که در صنایع داخلی کاربرد دارد تولید می کنند و از خروج میلیون ها ارز جلوگیری می شود.

عضو اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به موضوع ماشین آلات داخلی گفت: با توجه به تفاوت نرخ ریال و دلار خرید بسیاری از ماشین‌آلات خارجی هزینه های سرسام آوری را ایجاد می کنند باید در نظر داشته باشیم که شرکت‌های داخلی توانمندی بسیاری دارند.

عناوین برگزیده