تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۴۶۶۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه مجلس:

احیای وزارت بازرگانی نتیجه‌ای جز آسیب مجدد تولیدکننده ندارد

می متالز - مهرداد لاهوتی با تاکید بر اینکه مخالف تفکیک وزارت صمت هستم، گفت: ما وزارتخانه‌ها را ادغام کردیم تا واردات با ملاحظه وضعیت تولیدکننده داخلی صورت بگیرد و امروز جدا کردن اینها نتیجه ای جز آسیب مجدد به تولیدکننده ندارد.
احیای وزارت بازرگانی نتیجه‌ای جز آسیب مجدد تولیدکننده ندارد

به گزارش می متالز، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی  گفت: من مخالف این موضوع هستم. سوال این است که چرا ادغام کردیم و حالا می­خواهیم تفکیک کنیم. به تاریخچه وزارت بازرگانی نگاه کنید. در ابتدا ما وزارت صنایع سبک، وزارت صنایع سنگین و وزارت معدن و فلزات داشتیم و پشت تشکیل این وزارتخانه‌ها دلایلی بود.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای بزرگ دنیا صنعت و تجارت به هم گره خورده است، افزود: ما قبلاً که وزارت بازرگانی داشتیم می­‌گفتیم چرا کار واردات انجام می­دهی؟ پاسخ این بود که برای بازار را تنظیم کنم که البته حرف غلطی هم نبود. اما از این طرف اگر تولیدکننده داخلی در حال آسیب دیدن بود وزارت بازرگانی می­‌گفت به من ربطی ندارد. بنابراین ما وزارتخانه‌­ها را ادغام کردیم تا اگر قرار است وارداتی صورت بگیرد، وضعیت تولیدکننده داخلی را لحاظ کند. بنابراین امروز جدا کردن اینها جز آسیب مجدد به تولیدکننده نتیجه‌­ای ندارد.

عناوین برگزیده