تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۴۶۷۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

لیگ ستارگان رویدادی برای هدایت سفیران بازار سرمایه

می متالز - شاهین احمدی: «در لیگ ستارگان بخشی از سمت «خرج» در سواد مالی آموزش داده می‌شود، هرچند که به طور قطع، پدیده جامعی نیست و تمرکز اصلی آن بر اشاعه سواد سرمایه‌گذاری است.»
لیگ ستارگان رویدادی برای هدایت سفیران بازار سرمایه

به گزارش می متالز، چهارشنبه گذشته سومین دور از لیگ ستارگان بورس برگزار شد و دانشجویان از شهرهای مختلف کشور و نیز کشورهای همسایه در این مصاف به رقابت پرداختند؛ لیگ ستارگان در این روز میزبان نویسندگان و پژوهشگران زیادی از جمله رییس مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار بود.

شاهین احمدی ضمن مثبت دانستن روند برگزاری این لیگ و افزایش شمول آن، بر اهمیت برگذاری لیگ ستارگان در راستای گسترش فرهنگ سرمایه‌ گذاری و سواد مالی تاکید کرد و گفت: این لیگ به اشاعه فرهنگ سرمایه‌گذاری از مسیر بازارسرمایه کمک می کند. در واقع از این طریق نخبگان و دانش آموزان ضمن آموزش لازم به عنوان سفیرانی در جهت ترویج فرهنگ سرمایه گذاری هدایت می شوند.

وی ادامه داد: سواد مالی ابعاد مختلفی دارد؛ این مفهوم به این معناست که افراد باید بدانند از تولید درآمد تا مصرف آن را باید چطور برنامه ریزی و اصطلاحا دخل و خرج خود را مدیریت کنند. در نظر داشته باشید در این میان، مقداری از خرج به میزان پس‌انداز افراد برمی‌گردد.

رییس مرکز آموزش سازمان بورس اظهار کرد: برای پس انداز کردن مسیرهای مختلفی مانند سپرده گذاری در بانک، اوراق خزانه و غیره وجود دارد؛ یکی از این وسایل پس انداز سرمایه گذاری حرفه ای است و در این میان لیگ ستارگان به علاقمندان این حوزه کمک می‌کند تا افراد به طور حرفه‌ای تری سرمایه‌گذاری انجام دهند.

احمدی افزود: چیزی که لیگ ستارگان را از دیگر بخش های فعال در حوزه ترویج فرهنگ سرمایه گذاری متمایز می‌کند، امکان تغییر مسیر شغلی دانشجویان حاضر در لیگ به سمت بازار سرمایه است.

وی تصریح کرد: همچنین ممکن است این افراد آموزش دیده با تشویق اطرافیان خود به سمت بازار سرمایه، سفیران بازار سرمایه در نقاط مختلف کشور و مبلغان سرمایه گذاری در این بازار باشند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به تعبیری دیگر این لیگ، کارگاهی برای آموزش نمایندگان دانشگاه‌هاست که می‌ توانند در این فضا به سرمایه گذاری و انجام معاملات به طور واقعی بپرازند. این موضوع می تواند در فضایی که با کمبود کار در مواجه هستیم، سبب جذب افراد برای مشاغل حوزه بازارسرمایه شود.

وی معتقد است: در مجموع این روند سبب افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه می شود که به دنبال آن افراد بیشتری از عموم جامعه می‌توانند با مفاهیم بازار سرمایه و سرمایه گذاری در این حوزه آشنا شوند.

احمدی در پایان پیشنهاد کرد: به نظر من باید متناسب با نیاز بخش‌های دیگر خانوار به خصوص دانش آموزان نیز آموزش‌هایی برای فراگیری مفاهیم سرمایه گذاری و بازار سرمایه در نظر گرفته شود.  

عناوین برگزیده