تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۴۷۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد:

بازدهی بورس بالاتر از بانک

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود اینکه بازده بورس و سرمایه طی سال های اخیر بالاتر از نرخ تورم و بهره بانکی بوده اما مردم از آن هیچ اطلاعی ندارند.
بازدهی بورس بالاتر از بانک

به گزارش می متالز، برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع انتظارات سرمایه گذاران از بورس برای تولید در ارتباط تلفنی با دکتر علی قربانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

علی قربانی در ارتباط زنده تلفنی با انتقاد از بانک محوری نظام اقتصادی در ایران گفت: بخش عمده ای از مردم و سرمایه گذاران و حتی تصمیم گیران در سطح کشور از کارکرد و روند بازار سرمایه و بورس آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه کارکرد بازار سرمایه در کشور طی دهه اخیر رو به رشد بوده افزود: استقبال مردم از این بازار نیازمند شفاف سازی بیشتر و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطح جامعه است چراکه در صورت شفاف سازی بسیاری از سپرده های مردم نزد بانکها به بازار سرمایه و بورس هدایت و منجر به اشتغال و بهره وری و صادرات و تولید بیشتر خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هدایت سرمایه ها به سمت بازار سرمایه و بورس را یکی از راهکارهای رونق تولید دانست و گفت: با وجود اینکه بازده بورس و سرمایه طی سال های اخیر بالاتر از نرخ تورم و بهره بانکی بوده اما مردم از آن اطلاعی ندارند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد