تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۴۷۱۹۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیر نمایشگاه بین‌المللی متالورژی اصفهان مطرح کرد؛

ایده‌های جدید و متفاوت فولادی در METALEX 2019

می متالز - بندرچی گفت: تفاوت این دور از نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نسبت به دوره‌های پیش این است که علاوه بر محصولات و تولیدات شرکت‌ها قرار است قطعات بومی‌سازی نشده را به اشتراک بگذارند.
ایده‌های جدید و متفاوت فولادی در METALEX 2019

به گزارش می متالز، توسعه قطعات بومی سازی نشده در صنایع فولاد و متالورژی کشور یکی از مهم‌ترین پایه‌های پیشرفت اقتصادی است.صنعت نمایشگاهی در این توسعه تأثیر بسزایی دارد. برگزاری تخصصی نمایشگاه‌های صنایع معدنی به شکل متداول می‌تواند با آشکار کردن نیاز‌ها و توانمندی‌ها روشنگر راه برای مدیران دولتی باشد. در همین ارتباط نمایشگاهی تخصصی با موضوع «متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته» برای یازدهمین بار در اصفهان برگزار می‌شود. رستاک پادویژن به‌عنوان برگزار‌کننده این رویداد مهم معدنی فولادی را برگزار خواهد کرد. مهم‌ترین تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های پیش به نمایش‌ گذاشتن قطعات و تجهیزاتی از  ماشین‌آلات و قطعات بومی سازی نشده در صنایع فولاد و متالورژی کشور، که هنوز در داخل ساخته نشده است. محمود بندرچی، مدیرعامل یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته  «METALEX 2019» در ارتباط با برگزاری این رویداد بین‌المللی اظهار کرد: نمایشگاه متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، رویدادی بین‌المللی است که یازدهمین دوره آن ۱۰ تا ۱۳ شهریور ۹۸ در محیطی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه بین‌المللی را شرکت رستاک پادویژن با محور نمایش جدیدترین محصولات در زمینه محصولات مرتبط با حوزه متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته برگزار می‌کند.

مهمترین‌ اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اصفهان

بندرچی ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی را این‌گونه برشمرد: معرفی توانمندی‌های صنایع متالوژی و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادراتی، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با صنعت متالوژی و ریخته‌گری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار، بومی‌سازی صنایع متالوژی و ریخته‌گری باهدف حمایت از صنایع داخلی.

 

ایده جدید در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی متالوژی

بندرچی تفاوت این دور از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی متالوژی را نسبت به دوره‌های پیش، به نمایش گذاشتن بومی‌سازی نشده‌ها عنوان کرد و گفت: تفاوت این دور از نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نسبت به دوره‌های پیش این است که علاوه بر محصولات و تولیدات شرکت‌ها قرار است قطعات بومی‌سازی نشده را به اشتراک بگذارند.

 

هدف از به نمایش گذاشتن بومی‌ نشده‌ها

مدیرعامل یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته «METALEX 2019» در پاسخ به این پرسش که هدف از این کار چیست، این‌گونه توضیح داد: شرکت‌های بسیاری قطعات و ماشین‌آلات معدنی و صنایع فولاد و متالورژی کشورخود را از طریق واردات تأمین می‌کنند. زمانی که قطعات و محصولات وارداتی در یک رویداد نمایشگاهی در معرض دید همگان قرار بگیرد، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از نیاز بازار با خبر می‌شوند و با برآورد توانمندی‌های خود در زمینه ساخت آن در داخل کشور تلاش خواهند کرد. صنایع ما باید بدانند که تولیدکننده و عرضه‌کننده چه اثر مثبتی بر روی اهداف می‌گذارد.

 

از آذربایجان و خراسان تا هند و بلژیک

بندرچی در ارتباط با شرکت‌کنندگان این رویداد بین‌المللی گفت: غرفه دارانی از استان‌‌های مختلفی همچون اصفهان، تهران، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان شرقی در این رویداد تخصصی حضور خواهند یافت همچنین از کشورهای هند، بلژیک، انگلیس، فرانسه، چین، سوئیس و ترکیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 

معروف‌ترین غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی متالوژی اصفهان

وی در ادامه گفت: شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش جهان، صنایع ریخته‌گری سپاهان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک، ذوب آهن ایران و ایرتیک از معروف‌ترین غرفه داران این نمایشگاه هستند.

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن در پاسخ به این پرسش که این نمایشگاه کدام گروه کالایی را در برمی‌گیرد، گفت: تولید فولاد، چدن و فلزات غیر آهنی(ریخته‌گری، عملیات حرارتی، آبکاری و پرداخت متالوژی پودر)، خدمات صنعت متالوژی (مواد اولیه و کمک ذوب‌ها، قالب‌سازی و مدل‌سازی، خدمات آزمایشگاهی، تست‌ها)، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته (جرثقیل‌ها، ژنراتور‌ها، موتور‌های گازسوز، غبارگیر‌ها، اتصالات و شلنگ‌های فشار قوی، روانکار‌ها و روغن‌های صنعتی، صنایع لاستیک و نوار نقاله، ها، تصفیه‌خانه‌های صنعتی) شکل‌دهی فلزات (نورد، آهنگری و جوشکاری، تراشکاری، برشکاری و پرس‌کاری ) ازجمله گروه‌های کالایی‌ هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

مدیرعامل یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته «METALEX 2019 » گفت: انجمن‌ها، نشریات و مراکز علمی نیز ازجمله حاضران در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی خواهند بود.

 

گسترش‌نیوز حامی رسانه‌ای نمایشگاه متالورژی

گفتنی است: پایگاه خبری گسترش‌نیوز، روزنامه صمت و روزگار معدن به‌عنوان حامی رسانه‌ای این رویداد بین‌المللی پوشش‌دهنده اخبار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته  خواهند بود.

عناوین برگزیده