تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۴۷۴۰۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر راه اعلام کرد:

۶ محور مهم برای بازار مسکن و ۳ درخواست از روحانی/ آخرین وضعیت طرح اقدام ملی

می متالز - معاون وزیر راه با بیان ۶ محور مهم برای بخش مسکن، آخرین وضعیت طرح اقدام ملی و سه درخواست از رئیس جمهور را اعلام کرد.
۶ محور مهم برای بازار مسکن و ۳ درخواست از روحانی/ آخرین وضعیت طرح اقدام ملی

به گزارش می متالز، مازیار حسینی درباره جلسه با رئیس‌جمهور به سیاست‌های وزارت در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت:‌ سیاست‌های کلان وزارتخانه درحوزه مسکن شامل جریان‌سازی پایدار تولید، تعادل‌بخشی بازار از طریق جبران تقاضای انباشته، تحریک توأم عرضه و تقاضا و ورود به موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای است.

وی افزود: برنامه‌های اجرایی بخش مسکن 6 محور دارد که شامل طرح اقدام ملی ساخت 400 هزار واحد مسکونی شهری، احداث و بهسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی، ایجاد بازار تعهدی مصالح، تکمیل طرح مسکن مهر، جمع‌آوری سرمایه‌های خرد ملی در قالب صندوق‌های تأمین مسکن برای گروه‌های متوسط به پایین درآمدی و استفاده از زمین‌های دستگاه‌های دولتی، نظامی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی در قالب طرح‌های "تام کاد" و "تام فاز" و "تام اج" و ورود عملیاتی به رفع معضل سکونت گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده است که از مهم‌ترین برنامه‌های اجرای وزارتخانه در بخش مسکن است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح "تام کاد" (تأمین مسکن کارکنان دولت) به‌رؤیت رییس جمهور رسیده و سازمان برنامه و بودجه درحال تهیه شیوه‌نامه اجرای آن جهت تصویب در هیئت دولت در حال پیگیری است. طرح "تام فاز" (تأمین مسکن به‌روش فروش اقساطی) هم تأمین مسکن به‌روش فروش اقساطی زمین نیز در دست برنامه‌ریزی است و به‌زودی سازوکار آن تهیه و اعلام می‌شود.

حسینی با اشاره به طرح "تام اَج" و مراحل آن گفت: این طرح تأمین مسکن به‌روش اجاره بوده و وزارتخانه برای تمامی دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه با برنامه‌ریزی مشخصی پیگیری می‌کند.

وی درباره وضعیت مسکن مهر هم توضیح داد: کل واحدهای مسکونی مهر دارای قرارداد دو میلیون و 203 هزار و 76 واحد بوده که همه واحدهای تحویل‌شده از این میزان کل شامل یک میلیون و 834 هزار و 432 واحد است. کلیه واحدهای مسکونی مهر تحویل‌شده از آبان سال گذشته شامل 112 هزار و 312 واحد است و در مجموع 368 هزار و 644 واحد مسکن مهر باقی مانده است.

معاون وزیر راه در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی نیز اعلام کرد: طرح‌های مسکونی آغازشده در قالب طرح اقدام ملی 57 هزار و هشت واحد است. همچنین 150 هزار واحد مسکونی طرح‌های مسکنی آماده کلنگ‌زنی توسط ریاست‌جمهوری همزمان با عید غدیر در سراسر کشور است که از این تعداد، 65 هزار واحد مسکونی، 80 هزار واحد آماده‌سازی زمین برای احداث واحدهای مسکونی و 5هزار واحد آماده‌سازی زمین برای احداث خدمات روبنایی است.

حسینی در مورد درخواست‌های وزارت راه از ریاست‌جمهور هم توضیح داد: تشکیل جلسات فصلی شورای‌عالی مسکن با حضور ریاست‌جمهور، تعیین متولی اجرای ماده 6 قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن، اختصاص حداقل 20 درصد از سرجمع تسهیلات بانکی اعطایی صرفاً به حوزه مسکن و تسریع در تصویب آیین‌نامه اجرایی بند ب تبصره 8 قانون بودجه سال 98 بخشی از درخواست‌های وزارتخانه از ریاست‌جمهوری است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده