تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۴۷۷۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برنامه سیمان اردبیل برای راه اندازی خط دوم

می متالز - مدیر عامل کارخانه سیمان اردبیل با قدردانی از حمایت استاندار اردبیل از این واحد تولیدی اظهار کرد: به همت مهندسان و متخصصان بومی این کارخانه راه‌اندازی خط دوم سیمان اردبیل جزو برنامه‌ریزی‌هاست که با رویکرد صادرات‌محوری و ارزآوری فاز دوم این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.
برنامه سیمان اردبیل برای راه اندازی خط دوم

به گزارش می متالز، در جلسه‌ای که با حضور مسئولان صنعت، معدن و تجارت و با هدف حل مشکلات واحدهای تولیدی نمونه استان در کارخانه سیمان اردبیل برگزار شد، مدیرعامل این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه بیش از ۲۳ سال است فعالیت بی‌وقفه و شبانه‌روزی دارد به طوری که در سال رونق تولید نیز ۲۴ ساعته و در سه شیفت فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

روحی خاطرنشان کرد: در هر شیفت کاری ۳۵ تا ۴۰ نفر کار می‌کنند که تولید روزانه این کارخانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع سیمان است که میزان تولیدات این کارخانه در طول سال به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی به تولید پنج نوع سیمان در این کارخانه از نوع تیپ دو اشاره کرد و افزود: ما علاوه بر عرضه سیمان اردبیل به بازارهای داخلی در استان‌های مختلف کشور صادرات این محصولات را در کیسه‌های ۱.۵ تنی انجام می‌دهیم که روزانه ۵۰۰ تن و سالانه ۱۰۰ هزار تن صادرات به کشورهای مختلف نظیر گرجستان، قزاقستان، آذبایجان و افغانستان انجام می‌شود.

مدیر عامل کارخانه سیمان اردبیل با قدردانی از حمایت استاندار اردبیل از این واحد تولیدی اظهار کرد: به همت مهندسان و متخصصان بومی این کارخانه راه‌اندازی خط دوم سیمان اردبیل جزو برنامه‌ریزی‌هاست که با رویکرد صادرات‌محوری و ارزآوری فاز دوم این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

روحی بیان کرد: در فاز دوم قرار است برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و صدها نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شود که قطعا این امر مهم با تقویت صادرات شکل واقعی به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: فضای این کارخانه به رغم تولید سیمان با گردوغبار معمول یک فضای سبز عاری از آلاینده‌هاست به طوری که ما کارخانه را به سیستم آنلاین پایش و الکتروفیلتر مجهز کردیم تا سلامت کارگران و پرسنل این کارخانه و همچنین روستاهای همجوار فراهم شود.

روحی تصریح کرد: در این اوضاع سخت اقتصادی و تحریم ناجوانمردانه دشمنان ما اجازه تعطیلی این واحد را ندادیم بلکه تلاش کردیم تا در سال رونق تولید این مجموعه را در سه شیفت و با توان اشتغال ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵ هزار نفر به شکل غیرمستقیم فراهم کرده و این کارخانه را سرپا نگهداریم.

عناوین برگزیده