تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۴۷۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فلاح مطرح کرد؛

توسعه ادبیات بازار سرمایه در افق جشنواره بورس و رسانه

می متالز - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، جشنواره بورس و رسانه را گامی مهم در راستای همگانی سازی ادبیات بازار سرمایه دانست و گفت: امروز بورس یک مفهوم همگانی است که عموم افراد حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور می توانند از طریق سامانه های الکترونیک با آن مرتبط شوند.
توسعه ادبیات بازار سرمایه در افق جشنواره بورس و رسانه

به گزارش می متالز، یاسر فلاح اظهار داشت: جشنواره بورس و رسانه در سومین دوره با هدف توسعه ادبیات مالی در کشور شکل گرفت . یعنی ما می خواهیم سعی کنیم از طریق رسانه ها و کمک این بخش مهم کشور در حوزه ارتباطات، ادبیات بازار سرمایه و بورس را همگانی و به نوعی مردم را با فرآیندهای بازار سرمایه آشنا کنیم.

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه توضیح داد: در همین راستا، ما با ادارات کل ارشاد استان ها و ادارات کل صداو سیمای استان ها، نامه نگاری کردیم؛ همچنین توفیقی دست داد تا در بعضی استان ها از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، گیلان و اصفهان حضور مستقیم داشته باشیم و باخبرنگاران و اهالی رسانه در این مناطق صحبت کنیم.

وی افزود: ما با برگزاری جشنواره ملی بورس و رسانه، حداقل این سوال و مطالبه را برای مخاطبین رسانه ها ایجاد می کنیم که درخصوص بازار سرمایه تحقیق و ابزارهای آن را بررسی کنند؛ به همین دلیل به همه استان ها به ویژه خبرنگاران آنها این پیام را رساندیم که در حوزه بورس وارد شوند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار  ادامه داد: پیغام دیگری که به استان ها دادیم این بود که بورس تنها متعلق به شهر تهران و پایتخت نیست. بورس یک مفهوم  همگانی  و یک بخش اقتصادی است که همه آحاد مردم - حتی یک نفر در یک روستای دورافتاده هم می تواند از طریق سامانه های الکترونیک وارد آن شود.

 فلاح سپس با اشاره به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور اظهار داشت: الان دیگر اغلب افراد گوشی های هوشمند دارند و از اینترنت و سامانه های پیشرفته در حوزه های مختلف استفاده می کنند . لذا بورس هم  مفهومی نیست که منحصر به افراد خاص مانده باشد. ضمن اینکه بورس فقط سهام نیست . سهام می تواند در دایره کاری افراد حرفه ای باشد اما افراد غیر حرفه ای هم می توانند صندوق های سرمایه گذاری را خریداری کنند؛  یعنی ابزارها آنچنان متنوع شده که همه آحاد مردم می توانند به آسانی وارد بازار سرمایه شوند.

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه، در ادامه از رشد ۲۰ درصدی آثار رسیده به دبیرخانه سومین جشنواره بورس و رسانه در مقایسه با دوره قبل خبر داد.

فلاح گفت: تا پایان  فراخوان این جشنواره ملی، مجموعا ۸۲۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی بورس و رسانه رسید که در مقایسه با سال گذشته افزایشی بیش از  ۲۰ درصدی نشان می دهد.

رییس ستاد اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه افزود: امسال تعداد افراد شرکت کننده در سومین جشنواره بورس و رسانه به بیش از  ۲۰۰ نفر رسید؛ این در حالی است که سال گذشته حدود ۱۹۰ نفر در این رقابت حضور داشتند و جمع آثار هم به ۶۵۰ اثر رسید. همچنین در سال نخست حدود ۱۰۰ نفر با ۲۵۰ اثر در جشنواره بورس و رسانه شرکت کرده بودند.

 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: آثار خوبی در سومین جشنواره بورس و رسانه جمع آوری شد که به زودی هیات داوران متشکل از دکتر رضا راعی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس انجمن مالی ایران، دکتر محمد سلطانی فر استاد دانشگاه در حوزه ارتباطات، دکتر حسن نمکدوست تهرانی استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری، علیرضا کدیور از مدیران نهادهای مالی و دکتر فتحعلی فاخری قائم مقام شبکه خبر و از اساتید دانشکده خبر صدا و سیما آثار را داوری می کنند و ۱۵ مرداد ماه هم نتایج این جشنواره اعلام خواهد شد.

عناوین برگزیده