تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۴۷۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نتیجه نامه فولادی ها به وزارت صمت:

معاون وزیر صمت: تصمیم ما تغییر نمی‌‌کند

می متالز - معاون وزیر صمت گفت: تصمیم ما در ارتباط با ابلاغیه به بورس کالا سر جایش است و تغییر نمی‌‌کند.
معاون وزیر صمت: تصمیم ما تغییر نمی‌‌کند

به گزارش می متالز، بعد از تقاضاهایی که نسبت به مشکلات نوردی‌ها در تهیه شمش در بورس کالای ایران مطرح شد،وزارت صمت موضوع را مورد بررسی کامل قرار داد و نتیجه آن نامه‌ای شد که  ۳ مرداد ماه جاری به بورس کالای ایران در ارتباط با نوردی‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این نامه نوردی هایی که در سامانه بین‌یاب عضو هستند، بدون مشکل می‌توانند شمش فولاد خود را تهیه کنند. بعد از این ابلاغ، فولادی‌ها نسبت به این تصمیم مراتب اعتراض را طی نامه‌ای از انجمن تولیدکنندگان فولاد به صمت ارسال کردند.

جعفر سرقینی، معاون وزیر صمت در معادن و صنایع معدنی اظهار کرد: مشکلات نوردی‌ها در تهیه شمش در بورس کالای ایران توسط وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفته‌شد و نامه‌ای به بورس کالای ایران در  ۳ مرداد ماه جاری ابلاغ شد. بر اساس این نامه نوردی هایی که در سامانه بهین‌یاب عضو هستند، بدون مشکل می‌توانند شمش فولاد خود را تهیه کنند. بعد از این ابلاغ نامه‌ای از تشکر از سمت نوردی‌ها به صنعت معدن و تجارت ارسال شد در مقابل فولادی‌ها نسبت به این تصمیم مراتب اعتراض را طی نامه‌ای به صمت ارسال کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که در ارتباط با نامه انجمن تولیدکننده‌های فولاد چه تصمیمی گرفته‌اید، خاطر نشان کرد: تصمیم ما در ارتباط با ابلاغیه به بورس کالا سر جایش است و تغییر نمی‌‌کند.  تصمیمات کلان حوزه معدن و صنایع معدنی را نمی توان با تقدیر و تشکر‌‌ها یا اعتراض‌‌ها تغییر داد. معاونت معادن و صنایع معدنی در تصمیمات خود منافع هر دو طرف را در نظر می‌‌گیرد.

سرقینی در پاسخ به این پرسش که یکی از دو موضوع مورد اعتراض انجمن تولیدکنندگان فولاد مشکلات مربوط به سیستم بهین‌‌یاب است، گفت: یکی از موضوعاتی که در این نامه مطرح شده، محدودیت در بهین‌یاب است. دستور دادیم بهین‌‌یاب تسهیل می‌شود نوردی هایی که در بهین‌‌یاب نیستند در آن ثبت نام کنند تا بتوانند شمش‌‌های خود را تامین کنند.

عناوین برگزیده