تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۴۸۲۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرکت وارن بافت زیر فشار بیمه، اقتصاد ضعیف و تعرفه‌های گمرکی

می متالز - شرکت برکشایر هاتاوی به مدیریت میلیادر آمریکایی وارن بافت روز شنبه اعلام کرد که سود سه ماهه دوم این شرکت بیش از آنچه تحلیل گران انتظار داشتند افت کرده است. دلیل کاهش سود شرکت، تعهدات بیمه ای، اقتصاد ضعیف آمریکا و افزایش تعرفه های گمرکی عنوان شده است.
شرکت وارن بافت زیر فشار بیمه، اقتصاد ضعیف و تعرفه‌های گمرکی

به گزارش می متالز، شرکت جیکو، از زیر مجموعه های برکشایر، که یک شرکت بیمه خودرو است. گفته است امسال میزان تصادفات افزایش یافته و از این بابت، شرکت دچار زیان های بزرگی شده است. این در حالی است که جیکو باید با رقبای خارجی و سیاست های تجاری دولت آمریکا که باعث کاهش حمل و نقل کالا نیز شده اند دست و پنجه نرم کند.

به گزارش رویترز، برکشایر همچنین صاحب خطوط تولید توربین های گازی و محصولات لوله ای است که همه آنها به دلیل نظام تعرفه ای آمریکا دچار خسارت شده اند.

در گزارش سه ماهه دوم شرکت آمده است که برکشایر با ۱۱ درصد زیان، ۶.۱۴ میلیارد دلار یا به عبارت دیگر به ازای هر سهم ممتاز خود ۳۷۵۷ دلار سود کرده است. یک سال پیش از این، ارقام ذکر شده به ترتیب ۶.۸۹ میلیارد دلار و ۴۱۹۰ دلار به ازای هر سهم بود.

این در حالی است که، تحلیلگران انتظار داشتند دست کم هر سهم ۳۸۵۱ دلار سود کند.

به گزارش رویترز، درآمد خالص سه ماه دوم شرکت با ۱۷ درصد افزایش به ۱۴.۰۷ میلیارد دلار، معاد ۸۶۰۸ دلار به ازای هر سهم ممتاز بوده است. سال پیش این ارقام به ترتیب ۱۲.۰۱ میلیارد دلار و ۷۳۰۱ دلار گزارش شده بود.

سهم ممتاز برکشایر روز جمعه به قیمت ۳۰۶ هزار دلار معامله شد، که حدود ۹ درصد از اوج قیمتی خود در ماه اکتبر پایین تر بود.

قوانین آمریکا برکشایر را متعهد به اعلام گزارش های گوناگونی در خصوص رشد و سود می کند. به عقیده بافت این قوانین سختگیرانه موجب می شود، در بسیاری موارد، گزارش های متعدد شرکت سرمایه گذاران را سردرگم کند.

رشد سالانه اقتصاد آمریکا از ۳.۱ درصد در پایان فصل اول به ۲.۱ درصد در پایان فصل دوم سال رسیده است. یکی از عوامل کاهش رشد اقتصادی، جنگ تجاری آن کشور با چین عنوان شده است.

بافت در ماه می به شبکه سی ان بی سی گفت که جنگ تجاری واشنگتن و پکن "برای جهان چیز بدی خواهد بود و اگر این جنگ به صورت همه جانبه وسعت بگیرد هر آنچه برکشایر دارد آسیب خواهد دید."

بافت که بیش از ۸۰ میلیارد دلار ثروت دارد در شرکت هایی نظیر اپل و اکسیدنتال پترولیوم نیز به ترتیب ۵۰.۵ میلیارد دلار و ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. وی ۲.۱ میلیارد دلار از سهام برکشایر را که در دست عموم بود چند ماه پیش بازخرید کرد. بافت همچنین سهامدار کوکا کولا و بانک های آمریکا و ولز فارگو است.

عناوین برگزیده