تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۴۸۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات کالاهای اساسی؛ ۵ برابر نیاز داخلی

می متالز - بر اساس آمارهای رسمی، برای واردات کالاهای اساسی تا ۵ برابر نیاز داخلی هم اکنون ثبت سفارش انجام شده که به تدریج در حال ترخیص از گمرکات رسمی کشور است.
واردات کالاهای اساسی؛ ۵ برابر نیاز داخلی

به گزارش می متالز، یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش عمده‌ای از این کالاهای اساسی هم اکنون در گمرکات در حال ترخیص است و بر اساس توافقات صورت گرفته، دستور ترخیص یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام در هفته قبل صادر شده که به تدریج کالاهای مرتبط با آن، وارد کشور خواهند شد و به تنظیم بازار کمک خواهد کرد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی از سوی شرکت‌های دولتی وارد کشور شده و به این جهت، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت باقی خواهد ماند تا در زمان مقتضی که بازار با کمبود کالا مواجه است، وارد بازار شده و به نفع مصرف‌کنندگان بازار را تنظیم کند.

به گفته این مقام مسوول، در شرایط کنونی، وزارت صنعت، معدن و تجارت کالاهای مازاد بر نیاز بازار را زیر کلید خود نگاه خواهد داشت تا عرضه بیش از نیاز آنها، منجر به ضرر و زیان تولیدکنندگان نشود؛ به هر حال تامین و تنظیم به موقع بازار منجر به حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صورت همزمان خواهد شد، چراکه تولیدکنندگان نیز نباید از سیاست‌های تنظیم بازار ضرر ببینند، زیرا در غیر این صورت، تولید آنها کاهش یافته و مجددا مصرف‌کننده را با یک فاصله زمانی، دچار مشکل خواهد کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد