سیدجواد حسینی کیا، در خصوص توان و ظرفیت داخلی سازی خودروهای وارداتی، اظهار داشت: باید در قراردادهای جدید منعقد شده با تولیدکنندگان خارجی باید براساس اقتصاد مقاومتی عمل شود و همراه خودرو وارداتی تکنولوژی ساخت آنهم وارد کشور شود.
نماینده مردم سنقر و کلیای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعات خودروهایی وارداتی باید در کشور تولید شود، گفت: ظریف تولید و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای وارداتی جدید در کشور وجود دارد و قطعهسازان داخلی پتانسیل تولید آنها را دارند.
وی با اشاره به اینکه باید در کنار واردات خودرو ظرفیت بالابردن کیفیت خودروهای تولید داخل کشور را نیز افزایش دهند، اضافه کرد: خودروسازان داخلی باید خودروهای جدید را تولید کنند که ظرفیت صادرات و رقابتپذیری با خودروهای وارداتی را داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر تولید کنندگان با توجه به ظرفیتهای موجود به سمت افزایش کیفیت خودرو و داخلی سازی خودروهای وارداتی حرکت کنند آینده روشنی در انتظار آنها است.
حسینیکیا با بیان اینکه مشکل خودروسازی کشور ما دولتی بودن بخش از آن است، تصریح کرد: به دلیل دولتی بودن بخشی از صنعت خودروسازی کشور حرکت سریع و روزافزون این صنعت بهسمت پیشرفت کند صورت میگیرد.
وی با تاکید بر اینکه التزام حضور جدی قطعهسازان در این صنعت وجود دارد، عنوان کرد: رابطه بین خودروسازان و قطعهسازان نیازمند اصلاح است، خودروسازان نباید خود را بالا دست قطعه سازان بدانند و حرکت آنها باید همسو و درکنار یکدیگر باشد در صورت وجود این هماهنگی بین این دو بخش صنعتخودرو پیشرفت میکند.
این نماینده مردم در مجلس در ادامه، گفت: در صنعت خودروسازی باید یک تغییر نگرشی بهمنظور افزایش سطح کیفی خودروهای داخلی بوجود آید و با توجه به ظرفیت فراوان موجود، داخلی سازی خودروهای وارداتی را فراموش نکنند.
حسینیکیا با تاکید بر اینکه میتوان قطعهسازی را تحت برند، برندهای جهانی انجام داد و تعاملاتی را بهمنظور این همکاری انجام دهیم، خاطرنشان کرد: این سبک تولید، منافی تولید ملی نیست و حتی میتوان مبلغی را به برندهای جهانی بهمنظور استفاده از نام آنها پرداخت کرد.