تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۴۹۳۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد:

لزوم تسریع در فعال سازی دبیرخانه کمیسیون نظارت بر مجامع و سازمانهای صنفی استان اصفهان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بر لزوم تسریع در فعال سازی دبیرخانه کمیسیون نظارت بر مجامع و سازمانهای صنفی این استان تأکید کرد.
لزوم تسریع در فعال سازی دبیرخانه کمیسیون نظارت بر مجامع و سازمانهای صنفی استان اصفهان

به گزارش می متالز، ایرج موفق در جلسه کمیسیون نظارت بر مجامع و سازمان های صنفی مرکز استان اصفهان خواستار تسریع در ایجاد دبیرخانه کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان شد و گفت: با توجه به گستردگی استان اصفهان به لحاظ کمی و کیفی واحدهای توزیع کالا و خدمات همچنبن تعداد زیاد مراکز توزیع عرضه محصولات و کالاو اتحادیه های صنفی، ایجاد دبیرخانه کمیسیون نظارت برمجامع و سازمان های صنفی بسیار ضروری است.

او در ادامه این جلسه که در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شده بود ، با اشاره به بند الف ماده ۴۸ قانون نظام صنفی پیرامون جایگاه و نقش این کمیسیون تاکید کرد و گفت: این کمیسیون مشتمل بر روسا و یا معاونین سازمان صنعت معدن تجارت استانها، اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی استان، نیروی انتظامی، امور مالیاتی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بسیج اصناف، اتاق تعاون، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی و رییس و نایب رییس اتاق اصناف برگزار می گردد ومصوبات در صورتی قانونی و الزام آور است که با حضور اعضا مندرج در قانون نظام صنفی رسمیت و قابل استناد جهت اجرا باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه بر اهمیت پیگیری مصوبات این کمیسیون تاکید کرد و گفت: پیشنهادات و موارد ابتدا، می بایست در جلسه کمیته های کارشناسی ذیل کمیسیون مطرح و با حضور کلیه نمایندگان اعضا کمیسیون بررسی و جمع بندی میگردد پیش از طرح در جلسه اصلی کمیسیون نظارت برای اعضا اصلی کمیسیون ارسال تا پس از بررسی نهایی در زمان تشکیل جلسه اصلی کلیه جوانب آن بررسی شده باشد و سپس تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.

موفق بر دقت اعضا در هنگام رای دادن به طرح های مطرح شده کمیسیون نظارت تاکید کرد و گفت: باید همواره تلاش کنیم مصوبات بر اساس واقعیات و قانون باشد تا حقی از فرد ، صنف و یا اتحادیه‌ ای تضییع نشود.

در ادامه این جلسه، دستور جلسه کمیسیون با بررسی انتخابات اتحادیه نان های حجیم، ضوابط خاص رسته های اتحادیه های صنف گل فروشان، و تولیدکنندگان فرش دستباف، بررسی پیشنهاد افزایش هزینه صدورکارت قالی بافی توسط اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف، بررسی نرخ پیشنهادی اتاق اصناف مرکزاستان درخصوص خدمات آموزشگاههای رانندگی، مطرح شد.

در ادامه این کمیسیون با طرح مکاتبه اصناف پیرامون فعالیت کانون های آگهی وتبلیغات، به بررسی وضعیت درخواست متقاضیان پروانه کسب ازاتحادیه صنف چایخانه داران پرداخته شد.

عناوین برگزیده