تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۵۰۱۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا خبر داد:

بررسی طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی "طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه معدن" در جلسه هفته آینده کمیسیون متبوعش خبر داد.
بررسی طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن

به گزارش می متالز، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دستور کار نشست هفته آینده(شنبه 26 مردادماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: "طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه معدن "در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در توضیح "طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه معدن"، افزود: از آنجا که درآمد معدن می‌تواند جایگزین فروش نفت شود اما قوانین دست و پاگیر، روند فعالیت سرمایه‌گذاران را کُند کرده است،کمیسیون صنایع به منظور رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در این حوزه، طرح مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین طرح یک شوری فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن را راهکاری برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن دانست و بیان کرد: باید قوانین صادراتی و بیمه‌ای مربوط به معادن اصلاح و از ظرفیت آن‌ها به درستی استفاده شود.

تسهیلات بانکی به سمت معادن سوق داده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید تسهیلات بانکی به سمت معادن سوق داده شود، اظهار کرد: قوانین حوزه معدن باید به گونه‌ای اصلاح شود که بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این حوزه تشویق کند.

عناوین برگزیده