به گزارش می متالز، خط دو متروی تهران با ۲۲ایستگاه و خط سه مترو با ۲۶ ایستگاه، از یک ایستگاه تقاطعی محروم ماندند. این درحالی است که در تمامی مطالعات و طرحهای پیش از احداث خط سه، ایجاد ایستگاه تقاطعی در محدوده دانشگاه امام علی(ع)، دیده شده اما به ناگهان این ایستگاه ناپدید شد و حالا با حذف این ایستگاه، دسترسی همزمان به این دو خط بهدلیل نداشتن ایستگاه تقاطعی تنها در صورت استفاده از سایر خطوط امکانپذیر است و به زبانی سادهتر این دو خط مترو موازات هم و بدون هیچ ایستگاه تقاطعی حرکت میکنند.
علی امام، مدیرعامل متروی تهران در مورد نداشتن ایستگاه تقاطعی خط دو و سه متروی تهران، گفت: متاسفانه در زمان احداث خط ۳ مترو بهدلیل مشکلات معارض ملکی، ایستگاه حدفاصل میدان منیریه تا تئاترشهر حذف شد.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و ولیعصر ایستگاه G۳ حذف شد که محل تقاطع دو خط سه و دو بود، اظهار کرد: ایستگاههای تقاطعی در مترو بسیار مهم است، چراکه نقاط اتصال دو خط مترو هستند و مردم میتوانند سفرشان را مدیریت کنند، اما حالا در خط ۲ و ۳ مترو که از خطوط پرمخاطب هستند هیچ نقطه تقاطعی وجود ندارد و مسافران برای دسترسی به خطوط ۲ یا ۳ مجبورند از سایر خطوط استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در ماههای گذشته بررسیهای متعددی را در مورد اینکه چه اقدامی میتوانیم برای ایجاد ایستگاه تقاطعی ایجاد کنیم، انجام شد، افزود: گزینههای مختلفی را بررسی کردیم و درحالحاضر مطالعات و بررسیها را در دستور کار قرار دادیم، اما اقدام بسیار سختی است، چراکه خط ۲ و ۳ در حال فعالیت است و نمیتوانیم در مجاورت قطار درحال حرکت عملیات عمرانی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه در خط ۷ مترو نیز بهدلیل مشکل تملک ساختمانها ایستگاههایی حذف شده است، اظهار کرد: ایجاد یک ایستگاه جدید برای خطی که بهرهبرداری شده بسیار سخت است، چراکه ما میخواهیم ورودی جدید، سالن بلیت، سکو و ... را درحالی ایجاد کنیم که قطار در زیر پایمان درحال حرکت است و این مساله بسیار کار سختی است.