تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۵۰۸۵۷
سرویس خبر : انرژی

پتروشیمی هگمتانه بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه 14 سال از صدور پروانه تاسیس شرکت پتروشیمی هگمتانه می‌گذرد و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: پیش‌بینی شده این پروژه بهمن‌ماه 98 به بهره‌برداری برسد.
پتروشیمی هگمتانه بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین ظهر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه براساس سند راهبردی سه ساله استان همدان باید 28 طرح تاثیر گذار در مدت سه سال به بهره‌برداری برسد اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که سال‌ها پیگیر بهره‌برداری و فعالیت آن  بودیم، شرکت پتروشیمی هگمتانه است.

وی با اشاره به اینکه 14 سال از صدور پروانه تاسیس شرکت پتروشیمی هگمتانه می‌گذرد و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: پیش‌بینی شده این پروژه بهمن‌ماه 98 به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در برنامه راهبردی استان جلوگیری از خام‌فروشی برای سازمان صمت تبیین شده است افزود: باید به مواد معدنی ارزش افزوده بدهیم و بعد آن را به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ابتدای سال گذشته در استان همدان 189 مجوز تاسیس و در مدت مشابه سال‌ جاری 248 جواز تاسیس صادر شده است بیان کرد: روند رو به رشد تولید و مثبت بودن تولید را  در استان شاهد هستیم.

متین با بیان اینکه در کنار 28 طرحی که در سند راهبردی استان آمده باید طرح‌های تاثیرگذار دیگر هم فعال شوند افزود: در استان همدان یک‌هزار و 48 واحد پروانه بهره‌برداری معتبر و فعال وجود دارد که وضعیت نسبی تولید آنها رو به رشد است.

وی با بیان اینکه در حوزه رونق تولید ثبت نام و معرفی به بانک‌ها انجام شده است بیان کرد: مصوبه‌ای مبنی بر پذیرش طرح‌های کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که این طرح‌ها به مبلغ حدودی 600 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در استان 58 واحد صنفی دارای پروانه با 197 اتحادیه وجود دارد تصریح کرد: 11 هزار واحد بدون پروانه کسب در استان همدان شناسایی شده بدون پروانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن 280 پروانه بهره‌برداری معتبر معدنی در استان وجود دارد افزود: تعدادی از واحد‌های معدنی استان تعطیل بودند اما با وقوع سیل سال‌جاری این واحد‌ها فعال شدند.

عناوین برگزیده