تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۵۰۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در زنجان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان صادر شده است.
صدور 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در زنجان

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری امروز در زنجان اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با همکاری دستگاه‌های ذیربط در مبحث اشتغال به دنبال افزایش این آمار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای حل مشکل بیکاری جذب سرمایه‌گذار به استان بوده است، تصریح کرد: تا پایان تیر امسال حجم سرمایه‌گذاری استان 30 هزار و 540 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از صنایع استان با تشکیل کارگروه‌های ستاد رفع موانع تولید بیان کرد: با تلاش انجام شده امسال 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان صادر شده است.

فغفوری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی ایجاد شده از محل طرح‌های صنعتی اعلامی 7 هزار و 304 نفر بوده است، اضافه کرد: این آمار در مقایسه با سال قبل 21 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 745 فقره جواز تأسیس در استان صادر شده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 281 هزار میلیارد ریال بوده است که میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای این طرح‌های صنعتی 85 هزار و 125 نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه همت و تلاش مجموعه استانی بر حفظ اشتغال موجود و احیای واحدهای راکد، شاهد ایجاد واحدهای صنعتی جدید و افزایش میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بوده است، تصریح کرد: در همین راستا طی دو سال گذشته از تعطیلی واحدهای فعال استان جلوگیری شده است.

فغفوری با اشاره به اینکه در طرح رونق تولید در سال گذشته از 5 هزار و 121 اشتغال واحدهای صنعتی صیانت شده است، اضافه کرد: همچنین سال قبل 13 واحد تولیدی احیا شد و به مانند سال 96 در سال 97 نیز هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری نیز به دنبال احیای واحدها و همچنین جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال هستیم، افزود: در کنار این موضوع برای افتتاح واحدهای صنعتی فعال نیز برنامه‌ریزی شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد