تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۵۰۸۶۲
سرویس خبر : انرژی

راه‌اندازی نخستین کلینیک شرکت‌های صنعتی در مازندران

می متالز - مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان مازندران گفت: طرح اعتلای دیگر با نام جهاد روشنایی به منظور نصب پنل‌های خورشیدی برای خانوارهای کم درآمد روستایی است که این طرح مصوب مجلس بوده و بودجه برایش تعریف شده و به هر خانوار ۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.
راه‌اندازی نخستین کلینیک شرکت‌های صنعتی در مازندران

به گزارش می متالز، الیاس علی‌تبار ظهر امروز در همایش استانی «مدیریت مصرف انرژی، محور رونق تولید» که با همکاری شرکت گاز و توزیع برق استان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش اهدافی به دنبال دارد نخست هماهنگ شدن و نظم دادن در بحث مصرف انرژی و بعد تشکیل تیمی در زمینه آموزش‌های لازم توسط سفیران انرژی در حوزه مصرف انرژی در کوتاه‌ترین مدت است.

وی افزود: این همایش، نخستین همایشی است که در حوزه برق و گاز اجرا می‌شود و شاهد تعامل و استقبال خوبی در این زمینه بودیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان مازندران با اشاره به آیه‌ای از سوره عصر، گفت: انسان همیشه در خسران است و می‌توانیم به نقطه‌ای بهینه در همه حوزه‌ها برسیم.

علی‌تبار بیان کرد: در حوزه برق از شروع فصل گرما اقداماتی انجام شده که به نظر من نه تنها زودهنگام نبود بلکه دیر هم  بوده است؛ همچنین در بحث گاز نیز باید به اقدامات پیشگیرانه توجه کنیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران تصریح کرد: در حوزه انرژی ماموریتی در بسیج صنعت و معدن کشور با عنوان «طرح اعتلای صنعت یار» داریم و از آنجایی‌که امسال سال رونق تولید است باید به مقوله‌های مهم صنعتی توجه کنیم، از این رو یک سری همکاری‌هایی را با ادارات مربوطه از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره صمت در حوزه پایش عارضه‌یابی واحد صنعتی داریم.

علی‌تبار یادآور شد: خوشبختانه توانستیم به یک سری موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم که برخی از واحدهای صنعتی که در حال رکود بوده یا هستند مشکلات‌شان را به‌ویژه در حوزه تسهیل‌گری حل کنیم.

وی با اعلام اینکه مازندران نخستین استانی بوده که کلینیک شرکت‌های صنعتی را راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: با استفاده از تیم پایش‌های واحدهای صنعتی این اقدام باید انجام شود تا حد امکان مشکلات برخی از واحدهای صنعتی و کوچک را بتوانیم حل کنیم و در این زمینه موفق هم بودیم‌.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان مازندران  اظهار کرد: همچنین طرح اعتلای دیگر با نام جهاد روشنایی به منظور نصب پنل‌های خورشیدی برای خانوارهای کم درآمد روستایی است که این طرح مصوب مجلس بوده و بودجه برایش تعریف شده و  به هر خانوار ۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

علی‌تبار با تأکید بر اینکه باور دارم که استان مازندران از نظر تابشی در مقایسه با سایر استان‌ها در پایین‌ترین سطح قرار دارد، خاطرنشان کرد: ولی ما می‌توانیم حداقل تابش خورشید که در نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلو وات ساعت است را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: سهمیه برای انجام این کار در سطح استان برای ۱۰۰ واحد تعریف شده و باید اجرا شود ولی تقاضا بیش از این است.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان مازندران  یادآور شد: همچنین چهار بانک عامل هم مشخص شده که امیدواریم بتوانیم این دو طرح را با هدف حمایت از روشنایی خانوارهای کم درآمد است را داشته باشیم.

علی‌تبار بیان کرد: در این طرح برقی که  تولید می‌شود یک بخشی از آن از بابت وام محقق خواهد شد و به حساب بانک می‌رود و مابقی که طول عمر آن دست‌کم 20 سال است به جیب خانوار کم درآمد می‌رود و در همین پنج سال طبق براورد با وجود اینکه قسط بانک‌ها پرداخت می‌شود، مبلغی نیز به حساب خانوارهای کم درآمد می‌رود که از فردا این طرح استارت می‌خورد.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان مازندران  در پایان گفت: خانوارها در این طرح شناسایی و مکان‌یابی نیز انجام شده تا بتوانیم در اجرای این طرح همانند سایر استان‌ها سربلند باشیم.

عناوین برگزیده