تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۱۳۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

‌می‌متالز - مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون گفت: امروز دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی برای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه هستند که اگر در گذشته نیازی به برقراری ارتباط بین این دو نهاد در جامعه احساس نمی‌شد، ولی امروز لزوم ایجاد چنین ارتباط و تعاملی، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد جعفر شفیعی در حاشیه اردوی راهیان پیشرفت، ارتباط صنعت با دانشگاه و دانشجویان را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: باید نیاز‌های صنعت احصا شود و در قالب پروژه از سوی دانشگاهیان مورد پیگیری قرار گیرد و اگر این اتفاق رقم خورد، به یقین برای صنعت و اقتصاد کشور مفید و راهگشا خواهد بود.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون، هدف از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت را آشنایی دانشجویان با دستاورد‌های علمی و صنعتی انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: این اردو در حقیقت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی دانشجویان با داشته‌های کشور عزیزمان در بخش‌های مختلف است.

شفیعی معرفی دستاورد‌های علمی و صنعتی در زمینه‌های مختلف، امید آفرینی در قشر دانشجو و ایجاد روحیه نشاط و خودباوری و همچنین ایجاد زمینه لازم برای ورود جوانان به عرصه علم، صنعت و فناوری را امری ضروری تلقی و تصریح کرد: سیر مراحل پیشرفت و عدم وابستگی به کشور‌های بیگانه و کشور‌های غیرایرانی باعث شد بتوانیم با اتکا به جوانان خود دستاورد‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم و باید به این نکته توجه داشت که در جوانان ایرانی ابتکار، خلاقیت و نوآوری وجود دارد که باید کشف شود تا رشد و شکوفایی در بخش‌های تولیدی و صنعتی حاصل گردد.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

شفیعی استفاده از ظرفیت دانشجویان برای عارضه یابی و احصاء مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی و ارائه راهکار‌های موثر برای بهبود آن را در این راه موثر دانست و در ادامه افزود: ایجاد فضا و بستر مناسب برای اجرایی شدن ایده‌های دانشجویی در حوزه ارتقاء تولید و بهره وری واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون قرار دارد.

وی گفت: بسیج مهندسین صنعت و معدن ظرفیت بالایی دارد که تلاش می‌کنیم با بهره گیری از این ظرفیت عظیم منابع انسانی متخصص و کارآزموده مورد نیاز شرکت‌های تولیدی و صنعتی را تأمین و مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی را رفع کنیم.

در ادامه این تور صنعتی دانشجویان رشته‌های مهندسی ضمن بازدید از فعالیت شرکت‌های تولیدی و صنعتی، با فرایند تولید محصولات آشنا شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده