تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۱۲۸۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرای مشترک طرح پویش هدفمند کردن پروژه‌های تحقیقاتی صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از اولین جلسه طرح پویش هدفمند کردن پروژه‌های تحقیقاتی صنعتی و معدنی، مهارت افزایی و فراهم کردن کمک هزینه تحصیل دانشجویان با اجرای مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسینی نژاد از اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر درجهت پیوند و ارتباط صنعت با دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه می‌تواند تاثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی واحد‌های صنعتی ومعدنی استان داشته باشد.

وی افزود: اگر بتوانیم بخوبی یک ارتباط ارگانیک و غیراجباری بین دانشگاه و صنعت برقرار کنیم هردونهاد از ایجاد رابطه سود می‌برند و شاید سهم کم تولید به همین دلیل باشد و بنگاه‌های اقتصادی به تنهایی نمی‌توانند قابلیت‌های علمی مورد نیاز خود را تامین نمایند لذا سوق دادن فعالیت‌های تحقیقاتی در صنعت ومعدن نیاز به حمایت و سیاستگذاری دارد و باید باجدیت دنبال شود و توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین لحاظ از تمامی دانشگاه‌های استان کرمان و سایر استان‌ها جهت ورود به مباحث مختلف و مرتبط با افزایش بهره وری و رشد اقتصادی در واحد‌های صنعتی و معدنی استان استقبال می‌کنیم.

حسینی نژاد گفت: تاکنون طرح‌هایی با همکاری دانشگاه‌های استان کرمان در راستای انجام تحقیقات و مطالعات راهبردی پیش برده ایم و امیدوارم پیوند دانشگاه با صنعت با جدیت دنبال شود که نتایج بسیار مفیدی ومثبتی را برای واحد‌های صنعتی و معدنی دانشگا‌ها و استان کرمان دارد.

در ادامه این جلسه معاون امور مهارت ورزی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان طرح پویش را بصورت کامل تشریح درخصوص اثرات مثبت اجرای مشترک این طرح و ثمر بخشی آن توضیحاتی را ارائه داد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده